Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1936 ggr
Cazzos
6/28/11, 10:56 PM

2 enkla tips (som ni kanske redan vet)

- Vattna era blommor med rumstempererat vatten, de trivs bättre då.
- Potatisavkok är jättebra att vattna blommorna med också!

Har ni några tips när det gäller skötsel av blommor? Jag har blivit JÄTTE intresserad av blommor nu och funderar på att bli florist när jag blir äldre Glad


Annons:
Bjornen
6/28/11, 11:25 PM
#1

Vissa krukväxter får skadar om de får kallt vatten på sig som Saint Paulia.

Växter som står utomhus ska inte vattnas på kvällen utan på morgonen. Fuktig blad på natten ger bra grogrund för svampsjukdomar och sänker temperaturen på växten och ev. frost skadar mera.

vojsan
6/29/11, 4:45 PM
#2

Oj jag vattnar alltid på kvällen med ljumet vatten. Min baökong blir xtrem varm varpå jag ibland vattnar flera gånger per dag.

Bjornen
6/29/11, 9:29 PM
#3

Varma lägen är det bra att vattna mitt på dagen, då det kyler. Vissa växter kan få brännskador om de får vatten på bladen vid soligt väder. Morgonvattning är mycket bättre än kvällsvattning. Särskilt viktigt i växthus.

Cazzos
6/29/11, 10:44 PM
#4

#1 Jag har en blomma här hemma, vet inte riktigt vad den heter, ska kolla upp det till imorgon, men den brukar jag vattna lite då och då för att den dricker jättemycket vatten, och den står ute på balkongen.

- Mitt tredje tips är att knipsa rosenkvistarna under rinnande vatten, för att då kommer det ingen luft in i kvisten.


Upp till toppen
Annons: