Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 4611 ggr
Maria
2011-05-25 14:34

Rädda Ligusterhäck

Kan någon svara på om man kan få en Ligusterhäck fin igen?

Den har blivit nedtyngd av all snön i vintras och grenarna reser sig inte igen. De är inte avbrutna men nedtyngda.

Häcken behövs klippas också på höjden.

Tror ni man kan binda upp den på något sätt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2011-05-26 19:24
#1

Puttar fråganGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2011-05-29 08:47
#2

Puttar den här frågan igen då min man ska försöka fixa denna häck veckan som kommerGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
2011-05-29 13:13
#3

Liguster kan man enligt min erfarenhet "misshandla" som man har lust. Tror inte att man kan binda upp den (det är ju en buske) , jag hade beskurit den kraftigt på höjden, man kan också ta ta en sida i taget om den ser risig ut (typ mot grannen första året, mot trädgården nästa år - om man vill behålla lite insyn/vindskydd).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
2011-05-29 18:17
#4

#3 Det var en bra idé som jag visat min man. Själv har jag inte sett häcken utan bara fått problemet förklarat för mig.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: