Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rabatter, perenner och annueller

Rädda Ligusterhäck

2011-05-25 14:34 #0 av: Maria

Kan någon svara på om man kan få en Ligusterhäck fin igen?

Den har blivit nedtyngd av all snön i vintras och grenarna reser sig inte igen. De är inte avbrutna men nedtyngda.

Häcken behövs klippas också på höjden.

Tror ni man kan binda upp den på något sätt?

/Maria

Anmäl
2011-05-26 19:24 #1 av: Maria

Puttar fråganGlad

/Maria

Anmäl
2011-05-29 08:47 #2 av: Maria

Puttar den här frågan igen då min man ska försöka fixa denna häck veckan som kommerGlad

/Maria

Anmäl
2011-05-29 13:13 #3 av: Halvdansken

Liguster kan man enligt min erfarenhet "misshandla" som man har lust. Tror inte att man kan binda upp den (det är ju en buske) , jag hade beskurit den kraftigt på höjden, man kan också ta ta en sida i taget om den ser risig ut (typ mot grannen första året, mot trädgården nästa år - om man vill behålla lite insyn/vindskydd).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2011-05-29 18:17 #4 av: Maria

#3 Det var en bra idé som jag visat min man. Själv har jag inte sett häcken utan bara fått problemet förklarat för mig.Glad

/Maria

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.