Annons:
Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 1993 ggr
Rita-S
2011-05-11 14:53

vår i trädgården även i hälsingland!

jag har nu planterat ut tomaterna, gurkerna och cherrytomaterna, sådde märgärter och sockerärter. Paprikan får nog vänta, jag skall bygga ett provisorisk växthus till dom och mer kjänsliga planter!

Kommer bli så roligt! Växthuset blir antigen en liten provisorisk grej i plast över en hörna på en blomlåda, eller om jag får till det, et större vägghängt växthus på framsidan av huset!

Det sista är beroende på om jag får bort en brudspirea från framsidan. Jag gillar inte brudspirean alls, tycker inte det är en fin buske på något sätt. Smaksak garanterat.
Oavsett, jag skall ta bort den. Skal kolla om någon granne önsker sig den, annars får jag väl plantera ut den någonstans mitt i skogsgläntan med 15 träd som vi har här borta. eller nåt.

I alla fall.. om den blir borta, så lägger jag marksten där den står, och gör en sammanställning av trä och plexiglas som kan monteras ner på vintern. Medans jag letar billig försälgare på plexiglas sätter jag upp växthuset med åldersbeståndig plast som jag sen skal ersätta med plexiglaset.

Detta blir mot väggen. Måtten vet jag inte 100 än, måste mäta, men jag skulle gissa 6-8 kvadratmeter på sin höjd. Lagom stor åt lite blommer, paprika och annat!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2011-05-19 14:55
#1

jaha, inget interesse ser jag Skrattande Jaja, jag är iaf i gång med arbetet!
Får fortsätta på min blogg i stället. tack för mig!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Halvdansken
2011-05-19 17:31
#2

Oftast så svarar folk på frågor, eller kommenterar bilder. Vad vill du diskutera?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

DesK
2011-05-24 11:47
#3

Rita det verkar vara en smart lösning till växthus Glad

Jag har just gjort en ny rabatt och satt ned några olika tomat- och paprikaplantor. Hoppas att de inte blåser bort! Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: