Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 3492 ggr
Maria
2011-05-05 16:04

Höstanemon

I höstas så köpte jag och planterade i rabbatten en stor kraftig höstanemon som blommade fint.

Nu för några veckor sedan var jag tvungen att flytta den. Fick upp hela klumpen men ännu så ser jag inget liv.

Har den klarat sig tror ni?

Borde den ha kommit upp en aning nu eller är det för tidigt att säga.

Bor i Göteborg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Bjornen
2011-05-05 16:19
#1

Vattna och åter vattna. De trivs på väldränerade jordar och är då känsligare för omplantering. Höstanemon är sena att komma på våren. Rent allmänt bör man undvika att plantera höstanemon på hösten, vilket försämrar övervintringen särskilt viktigt där klimatet är sämre.

Maria
2011-05-05 16:21
#2

Tack för snabbt svar.Glad

Jo jag har verkligen inte handlat rätt med denna planta. Skönt att höra att de är sena dock för då ska jag ge den en chans nu i vår.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
2011-05-05 16:59
#3

Mina höstanemoner syns inte ännu.

Maria
2011-05-05 20:48
#4

#3 Mer och mer hoppfullt alltsåFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
2011-05-28 09:57
#5

Har dina visat sig ännu? Mina syns fortfarande inte till och då börjar jag också undra. För min del var det ändå andra vintern de stod där.

Maria
2011-05-28 12:29
#6

Så märkligt att du frågar just idag när jag stått på näsan i rabatten med läsglasögonen påFlört Det ser faktiskt ut som den kommer. Små flikiga blad tittar upp runt hela klumpen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Asta]
2011-05-28 16:25
#7

Hm - jag får kika igen jag också. Annars är det faktiskt orättvist.

Upp till toppen
Annons: