Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2418 ggr
Joline
4/24/11, 10:14 PM

Aprilrabatt...

Nyvakna Aprilrabatter.

 

Annons:
Maria
4/26/11, 6:58 AM
#1

Så fint det ser utGlad Visserligen som här ganska kalt ännu men man vet ju att det kommer. Det är ju bara April.

Du får lägga in fler bilder allt eftersom det växerGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
4/26/11, 6:21 PM
#2

Hm, mina rabatter är mycket grönare. Har du ingen kirskål dina?

Maria
4/26/11, 7:04 PM
#3

Jag har ingen kirskål tack och lovTungan ute Grannens rabatt är full av denna grönska….

Jag har i alla fall ätit en god paj en gång på Kirskål.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
4/27/11, 12:02 AM
#4

Jag har mängder med kirskål. Har inga planer på att utrota dem, men jag brukar störa den ibland i vissa rabatter. Har också recept på kirskål, men eftersom varken rådjur eller harar äter den så kan man ju undra?

Maria
4/27/11, 6:48 AM
#5

Gör de inte? Jag överlevde i alla fallFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
4/27/11, 9:33 AM
#6

Jag tror nog att de överlever, men de har ju så fin smak att ta allt det gotta och då de lämnar kirskålen måste det ju vara ganska dåligt mat.

Annons:
berobe
4/27/11, 11:15 AM
#7

Vill helst undvika kirskålen -men svårt när inte grannarna bryr sej..

Joline
4/29/11, 8:15 AM
#8

Jaa, vi ligger en två-tre veckor efter… Tror det kan bero på att vi bor vid en stor sjö och isen brukar ligga kvar länge o kyla…

Mauo
4/29/11, 8:31 AM
#9

Vilken kul ide!

Tänkte att jag gör så med mitt trädgårdslands-projekt jag dragit igång, ifall nån är intresserad. :)

Som sagt, för att inte spamma sönder med en massa nya inlägg, har jag ju gjort en BLOGG, och jag märkte att jag tog de första bilderna 30 mars.

Så imorgon, 30 April, lägger ja upp nya bilder (från samma vinklar) med mina framsteg :)

Mauo
4/29/11, 10:03 AM
#10

Oups! Märkte precis att jag skrivit i helt fel tråd! Förlåt! Skulle såklart skriva i "Tänk om vi skulle…"-tråden! :)

Bjornen
5/1/11, 11:15 PM
#11

Kirskålen infördes i Sverige som grönsak och därför heter den kirsKÅL eftersom beteckningen kål var det samma som grönsak. Den har också införts från flera olika ställen under olika tider.

Maria
5/2/11, 6:31 AM
#12

#11 Det var roligt att vetaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
5/2/11, 6:38 AM
#13

#11 - det visste jag faktiskt. Det påstås vara munkar som infört den och därför brukar jag alltid säga "de visste inte vad de gjorde där där förbannade munkarna" när jag rensar mina rabatter. Ibland säger jag värre saker än så om dem.

Annons:
Dragon77
5/2/11, 3:44 PM
#14

Kirskålen tog över rabatt-tråden oxå Haha

Bjornen
5/3/11, 6:39 AM
#15

Kirskålen kom till Sverige redan före munkarna, men det är troligt att även de införde den från mellersta Europa (södra Tyskland). Därav olika varianter av kirskål.

Två saker klarar jag inte att odla: vanlig kirskål och lupiner. De bara dör.

[Asta]
5/3/11, 7:48 AM
#16

#14 det är sådan den är den där kirskålen

Maria
5/3/11, 7:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kommer en dålig bild. Men det är en rabatt i området där vi bor och tulpanen ser ganska ensam ut bland all Kirskål.

Sorry för kapningav trådenSkäms

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: