Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rabatter, perenner och annueller

strandtrift

2011-04-10 13:30 #0 av: cavalo

Hejsan!

Jag har fyra strandtrifter i balkonglådor som jag har försökt övervintra. Nu undrar jag hur jag väcker dem till liv? Ska det bruna gräset klippas bort och behöver jag byta ut jorden i lådorna? Jag har sökt och sökt men hittar inget om hur de väcks till liv i lådor och om de ska beskäras så är väldigt tacksam för svar!

MVH

Cavalo

Anmäl
2011-04-11 16:15 #1 av: cavalo

putt

Anmäl
2011-04-12 15:06 #2 av: hellah

Jag har strandtrift i rabatten. Nu när snön smälte så var den alldeles grön när den tittade fram. Jag har inte klippt något. Den kommer år efter år. Kanske dina har torkat?

Anmäl
2011-04-12 16:27 #3 av: cavalo

Jo det var gröna när jag tog fram dem, men sen blev allt torrt. Jag har vattnat igenom all jord och nu har det regnat ordentligt. Så vatten har de hehe Ja jag får väl se hur de vill ha det. Tack iaf Hellah!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.