Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 5769 ggr
MajaBack
4/8/11, 10:49 PM

Billig trätrall?

Jag har just flyttat till en lägenhet med stor balkong (18kvm), det är ju ingen trädgård såklart, men vill göra mitt bästa för att få ett grönt utomhusrum.

Nu är min fundering vad jag ska göra åt de kalla betonggolven. Som student tycker jag att de erbjudanden på trätrall jag hittat hittills blir väl dyra. Vart skulle ni experter sökt er för att hitta billig trall?

Annons:
AmeliaH
4/9/11, 11:31 AM
#1

Nu är jag ingen renodlad expert men har jobbat inom trädgårdshandeln i snart fyra år, så det kanske duger. :)

Om du har tid och vänta så brukar det runt den här tiden fram till augusti/september dyka upp en del erbjudande inom de stora butikerna och sen kommer ju så klart rean i slutet av sommaren. Om du inte har tid för det så kanske det finns någon som säljer något på blocket alternativt att det finns någon grossist som kan tänkas sälja trätrall till ett bra pris.

Oftast är trätrallen ute i handeln (iaf den som jag har sett) gjord i träslag som acacia vilket är lite dyrare än vad "vanligt" plank är gjort i. Ett annat alternativ om du är händig kanske skulle kunna vara att du bygger dig ett eget trägolv?

dolfen
4/9/11, 5:26 PM
#2

Själv har jag funderat på en sådan där konstgräsmatta.

Jag har ingen uppfattning om hur en sådan ligger till prismässigt.

MajaBack
4/10/11, 9:16 AM
#3

#1: Tack för tipsen!

Kan nog vara en bra idé att vänta till slutet på sommaren, klart att alla vill köpa nu… Blocket försöker jag ha koll på, men det som dyker upp är till mindre ytor. Bygga själv är också en tanke… kanske finns någon händig i bekantskapskretsen som kan hjälpa mig att komma igång.

#2: Konstgräs är nog lite billigare tror jag, och fint, men jag har katter sm slaktar allt i mattväg.

Åsa S
4/11/11, 8:15 AM
#4

Bodde även jag i lägenhet som student för några år sedan, jag hade inglasad balkong med betonggolv. Jag gick till loppisboden som låg nära min lägenhet och köpte en stor begagnad persisk matta för en billig penning, funkade bra i de 2år jag bodde där. Lite skönare gå på en sån än på betonggolvet, kanske inte det vackraste men man har ju inte massor av pengar som student

Elshira
4/13/11, 3:10 PM
#5

Det finns himmla smidiga "klick plator". Man köper färdiga fyrkantiga plattor så är det bara att lägga ihop dem som ett pussel och sedan såga bort detsom inte "behövs".

Det går faktiskt att hitta dessa för en helt ok penning, och man slipper underligande slanor, att spika (och köpa spik) osv.

Men annars tror jag en konstgjord gräsmatta är enkelt och bra, tror inte de är så dyra :)

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: