Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 5274 ggr
[iurochskur]
2011-04-07 10:01

Flitiga Lisa, hur göra?

Idag sådde vi lite flitiga lisa fröer i krukor som vi sen ska plantera i våran rabatt. Men ska krukorna vara inomhus fram tills dess?

Jag är en nybörjare på all sorts plantering så jag behöver all hjälp med mina rabatter.

Annons:
beem
2011-04-07 10:56
#1

Om du använt dig av såjord måste du skola om plantorna i vanlig plant-/blomjord när de blir större och hanterbara.

Du kan inte plantera ut dom förrän du vet att det håller plussgrader dygnet runt. De tål inte kyla.

Flitiga Lisa trivs bäst i skuggigt läge.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[iurochskur]
2011-04-07 11:00
#2

Toppen för min skuggiga rabatt. Då har jag flitiga lisa i kruka inne tills det blir plusgrader. Tack för hjälpen.

Åsa S
2011-04-07 11:45
#3

Och impatiens är ljusgroende så täckte du fröerna med jord, bli inte förvånad ifall det gror dåligt.

Flitig Lisa är oerhört köldkänslig så det bör vara ganska varmt när de planteras ut det räcker inte om det är några plusgrader om nätterna det är för kallt + de är oerhört känsliga för blåst, stark sol mm. i början så glöm inte avhärda + använd gärna fiberduk i början.

[iurochskur]
2011-04-07 11:47
#4

Jag strödde ut fröerna på jorden. Nu har jag satt alla fröerna plus lite annat smått.

Upp till toppen
Annons: