Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2275 ggr
Moas97
3/19/11, 2:57 PM

Köpt nya frön!

Vad härligt! Nu har jag köpt nya frön (över 10 st plantor ska det bli), ett litet plast-växthus som går att ha inomhus och småmuggar till att ha bebis-växterna i början. Nu längtar jag som in i vassen till att det ska börja gro och att snön smälter så jag kan köpa mitt PVC-växthus på Jula! :)

Har ni startar vårsäsongen's plantering än?

OBS! Visste inte riktigt i vilken sida jag skulle lägga detta i…

/Moas97 :)

Annons:
MaMaMade
3/19/11, 4:29 PM
#1

Jodå, första sådden är satt o tomaterna behöver snart skolas om, tyvärr har bara ca hälften grott, trots nya frön (de gamla grodde bäst)! Goji-bären har grott i alla krukor men inte granatäppelkärnorna…men de kanske behöver lite tid på sig? Vet inte då det är första ggn jag testar dem. Mangokärnan kommer med en grodd samt några lavendel + citrontimjan (råkade vattna lite hårt så hälften rök i min hemgjorda tsunami).

När löningen kommer till veckan blir det till att skicka efter fröbeställning nr 2, köpa hem ett par säckar jord till o sätta omgång nr 2. *Längtar*! Glad

Moas97
3/19/11, 9:40 PM
#2

#1: Härligt med granatäppel & mango! :>
Bor ju hemma hos mina föräldrar, är trots allt 'bara' 13½ år, så kan ju inte ta över hela trädgården (a) Men ska köpa ett PVC-växthus där jag ska ha mina saker i ^^'

/Moas97 :)

MaMaMade
3/20/11, 12:11 PM
#3

Äsch då…säg att de inte får smaka om du inte får ett hörn av trädgårdslandet/en rabatt att odla i! Dessutom kan du ju också framhålla hur oerhört *nyttigt* det är för din hälsa att odla; frisk luft, gymnastik o styrketräning samt vitaminer o mineraler när man äter det man odlat! Flört Skrattande

Moas97
3/20/11, 1:43 PM
#4

#3: Självklart går de med på att jag ska få ha en liten hörna där jag ska ha mitt PVC-växthus… Det som är bäst av allt är att där de ska stå, finns det sol hela dagen/kvällen ;)

/Moas97 :)

MaMaMade
3/20/11, 2:26 PM
#5

Glöm inte att lufta då bara…o kanske ha undervattning på krukorna så att de kan suga upp som de vill, lätt att missa annars, särskilt om man har mindre krukor. Du får fota sedan i sommar o visa upp för oss. Glad

Moas97
3/20/11, 5:15 PM
#6

#5: Jag gör med att vattna själv då jag har den tiden på sommarlovet. :) Kanske ska jag köra med undervattning också, vi får se! Mamma kommer också tillbringa en stor tid kring det också.. :) Men tack för tipset ;)

Finns även dörr som går att rulla upp och rulla ned, så ska förmodligen ha öppet på soliga dagar och kanske mer nerrullat under regniga dagar?! :)

Självklart ska jag visa upp ;) Har systemkamera som jag lätt ska utnyttja!

/Moas97 :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: