Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 2197 ggr
Rumblebee
3/6/11, 7:49 AM

Finns denna växt?

Så, alla trädgårdsfantaster.. undrar nu vem som kan hjälpa mig med ett litet problem jag har Tungan ute

Jag håller för fullt på med att planera en tatuering som ska sitta på utsidan av min underarm, det ska bli en lövgroda som jag vill ska sitta på en stjälk/gren som ska se ut att sticka in i min arm.

Jag har hittat grodan, men det jag däremot inte har hittat än, är en passande växt. I och med att grodan är grön, så vill jag ogärna att växten ska vara det, i och med att jag vill ha lite kontrast (det ska bli en färgtatuering i realistisk stil).

Helst skulle jag även vilja att växten i fråga har långsmala blad

Först funderade jag på att kanske ha några bambu stavar eller vad dem nu kallas, för bambu har sådana där lång smala blad som jag är ute efter, men efter en titt på google så får jag bara upp så bilder på den så kallade lycko bambun, som är grön.. Och en grön groda, på en grön växt med gröna blad… ja det blir lite för mycket grönt, och vill inte att grodan ska försvinna in i motivet så att säga, då den inte kommer att bli större än 5cm.

Så, summan av kardemumman: Någon som vet om någon växt med en stamm/gren/stjälk som inte är grön, och helst har lite lång smala blad?

Annons:
Joline
3/6/11, 4:10 PM
#1

Googla på japansk fliklönn. Den kunde vara snygg med sina vinröda blad.

Annars kom tanken på en blommande körsbärskvist… med rosa blommor o inga blad…

Upp till toppen
Annons: