Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 12301 ggr
jand
8/16/06, 10:42 AM

Höstblommor i rabatten, när plantera?

Jag är usel på detta, det är min första rabatt! Är det försent att plantera blommor till hösten? Jag är uppväxt med astrar på hösten skulle gärna vilja ha det nu. Klarar de mkt sol? Tips på andra blommor?

Tack på förhand!

Annons:
Christina
8/16/06, 12:59 PM
#1

Det är bra läge att plantera höstblommor nu. Om du hittar perenner som är i full blom får du dessutom glädje av dem redan i höst, Astrar klarar full sol.

Gå till din närmaste plantskola och botanisera. Kanske har de höstflox och kärleksört och andra höstblommande växter till reapris just nu.

Diana61
8/16/06, 5:51 PM
#2

Även många fina olika astrar i olika färger blommar nu i lila och blått. Senare kommer mina rosa och vita astrar att börja blomma.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Sessan1
8/17/06, 3:38 AM
#3

Har oxå funderat på att köpa astrar nu till hösten.

Pia
8/20/06, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och jag har köpt några, men funderar på att fylla på, det är såå vackra färger på dem!

Och så vill jag ha höstanemoner, alldeles ljuvliga ser de ut ju!

Christina
8/25/06, 1:42 AM
#5

Nu börjar mina höstanemoner blomma. En liten varning - de blir väldigt stora! Stor bladmassa men så klarar de sig också bland rena ogräset.

Den vita   och den rosa  - stor bladmassa

AnnicaB
8/25/06, 11:04 AM
#6

En varning till! Det är inte så bra att plantera just höstanemon på hösten. De har dålig chans att klara första vintern då. Alla experter rekommenderar vårplantering av just dessa vackra blommor.

*** Qui vivrqa verra ***

Annons:
Christina
8/25/06, 1:44 PM
#7

#6 Stämmer - ja just det - mina plantor sattes ut på försommaren förra året.

Upp till toppen
Annons: