Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 8492 ggr
Maria
10/5/07, 7:40 PM

Mango

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satte en mangokärna i våras som har blivit så här stor. Den har hela sommaren stått i köksfönstret och fått mycket värme, sol och vatten.

Hur tror ni jag ska göra med den i vinter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Christina
10/7/07, 12:25 AM
#1

Fortsätt vattna och göd mycket sparsamt. Har du hyfsat ljust i ditt fönster så kommer den säkert att överleva vintern. Kanske fäller den några blad, men det kommer nya till våren.

Maria
10/7/07, 10:41 AM
#2

Tror du att den klarar sig i uterummet, 8-10 gradet för där är det mest ljus?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
10/8/07, 10:45 AM
#3

Mango växer i tropiska länder, så en gissning är att den föredrar att ha det varmare.

flaxss
10/8/07, 1:10 PM
#4

sätt den där du har +10c det klara den den kommer då sova .

Maria
10/8/07, 8:08 PM
#5

Tack för svar.

Jag får pröva mig fram.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

dolfen
5/30/08, 7:06 PM
#6

Har en vit "alien" som påbörjat utbrytningen ur "kapseln". Förvånad

Jag planterar väl kärnan liggandes!? Eller?

Annons:
Shannisen
6/1/08, 2:06 PM
#7

Jag planterade min kärna ståendes. dessutom gjorde jag en "kärnklyvning" vilket man inte  bör göra..Generad

Rätt eller inte enligt gängse regler men den har iaf vuxit rätt rejält. Skrattande

dolfen
6/1/08, 5:15 PM
#8

Ståendes var det ja. Glad

 Generad Det håll som "alien" kryper ut… ska det vara *singlar slant*… upp?

Ove-D
9/2/13, 11:05 PM
#9

Min kärna/grodd har delat sig själv! Det har inte kommit någon rot. "Skalet" är borta då den "sprängde" det efter några dagar i vatten. Men kommer den klara sig? Vilken ände ska vara upp respektive ner? Vad vill den ha för jord? Jag har fattat det som att den vill ha fuktigt. När jag satte en mangokärna tidigare började det mögla i jorden :-P

Upp till toppen
Annons: