Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 6660 ggr
flowergirl
4/6/09, 10:59 PM

hästgödsel i stockholm-gratis-packad i plastsäckar

hej alla trädgårds vänner! jag bor i huddinge strax söder om stockholm och har färdig packad hästgödsel i plastsäckar som enkelt kan avhämtas från våran parkering. Gödslen är från i höstas och fram till nu.Gratis alt en påse morötter till hästarnaFlörtvälkommna Mvh Mia

tel:08.7079714

Annons:
SannaHolmgren
4/9/09, 10:39 AM
#1

En fråga om hästgödsel om någon vet. Jag behöver ha gödslat i trädgårdslandet här hemma, men kan man vända ner obränd ren gödsel till grönsakerna?

flowergirl
4/9/09, 12:18 PM
#2

Hej sanna! nej det ska du nog inte göra, det går åt mycket kväve vid förbränningen av hästgödsel så då kan det bli kvävebrist i jorden. Men hästgödsel är inte så "kryddigt" så redan efter ett år kan den användas om den har fått legat öppet och brinna av sig.

 I de flesta fall står det i tidningar och dyl att hästgödseln måste ligga i 10 år!!!det har jag aldrig fattat varför och enligt egna erfarenheter ( har använt 1årig hästgödsel nu i över 10 år) så fungerar det utmärkt Flörtatt ta den så tidigt. Hästgödsel gynnar mikrobalansen i jorden och maskarna bokstavligen älskar den och i och med det så får man maskbajs på köpet, mums för alla växter. Själva näringsvärdet i hästgösel är inte så hög så man behöver inte vara rädd för att överdosera, den är typ som en vanlig kompost.

jag kämpade i många år med en mycket bånlig lerjord och först sen jag började vräka ner hästgösel så har den blivit sammarbets villig och lätt jobbad.

                         Lycka till Mvh Mia

Jossefina
11/5/18, 9:54 AM
#3

Hej #0 Mia!

Har du något gödsel på gång nu. Jag kommer gärna och hämtar.

Hälsningar Åsa :)

Carmarino
11/13/18, 6:28 PM
#4

#3 Mia har inte varit inloggad sedan 2013, så hon ser nog inte din fråga. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maleficum
11/17/18, 10:59 AM
#5

#3 Har du nån ridskola i närheten kan du alltid fråga där om du kan få lite. Den jag rider på (ute i Bro) blir ofta glada om folk kommer och mockar upp och tar gödsel från hagarna efter hästarna gått in :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: