Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdens byggprojekt

Porlande vatten

2009-04-26 10:16 #0 av: Maria

Vi har en pytteträdgård men jag saknar lite vatten som porlar.

Någon mindre  damm vill jag inte ha för det skulle bli alldeles för "plottrigt".

Däremot har jag sett (men var?) 2-3 stenar på varandra där det gått ett rör igenom. Vattnet har sakta runnit över från översta stenen. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Är det någon som känner igen detta eller kan tipsa om något liknande så vore jag så tacksam.

/Maria

Anmäl
2009-04-27 21:16 #1 av: Maria

Ingen som har något tips...?

/Maria

Anmäl
2009-04-27 22:17 #2 av: flowergirl

Titta på garden aquatica`s hemsida, dom har ganska mycket fina "vatten grejor" Dom håller till i Stockholm och har även en jätte fin visnings trädgård.

Lycka till Mia

Anmäl
2009-04-27 23:04 #3 av: Maria

OK, tack så mycket.

/Maria

Anmäl
2009-07-20 00:00 #4 av: Ann1

Hittade du något bra där? Skulle vilja ha samma till min kolonilott...

Men har ingen el.

Anmäl
2009-07-20 12:39 #5 av: Halvdansken

Har inte Bauhaus sådant?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2009-07-20 15:23 #6 av: inisklo

Hej bumbleboo!!!

Är du intreserat av det fotfarande???...Hos grannen min har dom typ trädbaljor.2 våningar som vattnet cirkulerar.det kommet vatten från ettan till tvåan o tvärtomSkrattande...jag o mina förklaringarOskyldigDet behövs  el men allt är i ett pumpen rör osv...Baushaus har såna o olika bygg firmor.Tyvärr vet jag bara,att dom är inte så dyra,men jag frågade alldik g hur mycke dom kostar.

Det viss olika alltenativ o tar lite plast o låter behaglit..om ingenting annat då blir man hjälp av k.nöjd.Obestämd

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.