Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 7237 ggr
[Daisy-Moa-Elsa]
2009-05-20 00:45

Vilken blomma kan detta vara?

Köpte denna blomma förra våren på Plantagen för bara en tia och den blommande och blommande och blommade hela sommaren vid stugan, den var helt otrolig och givetvis vill jag ha den igen. Jag har surfat runt och funnit Ökenros, den liknar den mycket på blommorna men bladen är ljusare och framförallt hade den mycket smalare stam i grön/brunt. Kanske en variant av Ökenros?

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2009-05-20 00:47
#1

Ber om ursäkt försöker bifoga bilden och får bara till svar att "ämnet får inte vara tomt" så markeras rubriken…som redan är iskriven. Är väl nåt tillfälligt fel på iFokus, provar senare att bifoga bilden på blomman

Jag har sparat om den som jpg, gif och tif och den är bara 117 K stor….får jaga nån dataperson på iFokus som kan hjälpa

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-05-20 11:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nytt försök med själva bilden på blomman

Åsa S
2009-05-20 11:50
#3

Det är ingen ökenros iallfall för såna har jag haft och de ser inte ut sådär, jag tycker snarare det ser ut som någon bägarranka (Mandevilla)

Bjornen
2009-05-20 12:35
#4

Jag lutar också åt någon bägarranka (Mandevilla eller Dipladenia). jag är inte säker om det är synonymnamn eller inte.

En gissning på en mycket lågväxt sort av stor bägarranka (Dipladenia splendens, Dipladenia splendens)

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-05-20 12:43
#5

Toppen då vet jag vad jag ska leta efter iallafall, vad gjorde vi nybörjare utan denna site  Skrattande

Upp till toppen
Annons: