Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Växthus

2009-05-21 16:08 #0 av: Frizet

Tjena! Finns det något fint billigt växthus där ute? Den ska helst vara i glas. Det är en kompis till mig som ska köpa det.

Anmäl
2009-05-21 16:14 #1 av: Halvdansken

Är det du som tigger pengar till sjuka djur som är igång igen? Det var en under namnet JosseT som höll på innan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2009-05-21 16:30 #2 av: Frizet

#1 Ja och det var sanning men du kan ju tro va du vill......

Anmäl
2009-05-21 16:31 #3 av: Halvdansken

Varför skiftar du nick?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2009-05-21 16:33 #4 av: Frizet

Dedu.

Anmäl
2009-05-22 01:29 #5 av: Ann1

märklig tråd...Rynkar på näsan

Anmäl
2009-05-22 01:30 #6 av: moondancer

Tycker vi glider ifrån ämnet lite, vart kan man få tag i bra och billiga växthus egentilgen?  (inte för att jag behöver, jag bygger om det gamla nu, så det blir större)

Anmäl
2009-05-22 01:41 #7 av: Ann1

Httade ett på Blocket som var SÅ fint. I trä, teak,  men utan glasrutor. Det fick man fixa själv. För 5000 kronor. Men jag hann inte mer än tänka tanken.... Har kollat mycket på växthus. Hittat bra mindre. Men det är bättre att satsa på större oavsett för då torkar inte växterna ut lika fort om man nu vill ha växtlighet i växthuset. Man kanske bara vill ha en skön korgstol eller nåt...

Har fått för mig att det krävs mycket underarbete som tar tid och kostar mycket.

Anmäl
2009-05-22 08:18 #8 av: Bjornen

För torkans skull har storleken ingen större betydelse. Snarare är att ju större desto mera uttorkning. Vattenförlusternas uppstår med ventilationen och ju fltigare ventilation desto mera vatten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.