Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 3624 ggr
Bella47
6/3/09, 9:01 PM

Pioner

Hej Är ny här,ha lite problem med att ordna albummet:-)

Men har sett att någon ville har pioner. Jag säljer pioner och har många sorter.Hör av dig då

Annons:
anki1
6/3/09, 11:07 PM
#1

HUr mycket vill du ha för dom? Vad är det för sorter? och färger? Själv har jag bondpion Röd, doftpion mörkrosa, och så en gammal som jag fått den är något ljusare i färgen än bondpionen. Den har vuxit på ett gammalt torp. Jag undrar ifall det inte är en sk herrgårdspion. Jag är intresserad av alla pioner och färger. Jag har odlingszon 4 och det är mest lerjord (gammal kohage).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bjornen
6/3/09, 11:37 PM
#2

Även jag kan vara intresserad beroende priser, sorter, ursprung och storlek. 

Herrgårdspion är en dillpion med röda enkla blommor som är i full blom nu och kanske borde vara överblommad hos dig.

[Daisy-Moa-Elsa]
6/10/09, 11:36 AM
#3

Hittade en tråd om pioner och passar på att fråga vad man kan använda för att mota bort myrorna på dem? Jag har sett det nånstans här inne men kan inte hitta den tråden. Gärna nåt som är miljövänligt

Bjornen
6/10/09, 11:46 AM
#4

Normalt gör inte myrorna ingen skada på väterna men pionknoppar bildar en söt vätska som är intressant för myrorna. För intensivt slickande kan skada knopparna och värst drabbas luktpionerna som blommar lite senare än andra pioner.

[Daisy-Moa-Elsa]
6/10/09, 12:02 PM
#5

ah okej, då får de mumsa där

Aristarcos
6/22/09, 6:00 PM
#6

Jag är också intresserad av en pion gärna en vitblommig ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: