Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 3521 ggr
helisa
6/14/09, 10:58 PM

Regn

Idag har det regnat över 60 mm här i Bergvik. Skulle tippa på att den senaste veckan gett över 130 mm, ändå är inte fegnet över för vår del, har vi tur så är det över i morron em. Funderar på om jag ska ge mina växter flytvästar snart. Förvånad Vill ha sol o värme nu till mina blomster

Annons:
MaMaMade
6/14/09, 11:14 PM
#1

Inte så mkt regn här hos oss men däremot slutar det aldrig att blåsa. Blir kraftiga växter iofs men lätt lutande åt etto samma håll om inte nordan ger vika snart! Dessutom är jag inne på min 4:e bihåleinflammation sedan i julas…el är det nr 5? Har tappat räkningen… Tål inte blåst… Skrikandes

helisa
6/14/09, 11:21 PM
#2

Blåst är minst lika tråkigt som regn, man kan ju inte göra något,

Problem med bihålor är aldrig nice, kanske dax att spola lite, min mamma har varit "duktig" och odlat sin i flera år. Har nu varit in o spolat 4 ggr å 1½ vecka och äter pnicilin och cortison i 30 dagar

Branneli
6/14/09, 11:56 PM
#3

Helisa, hoppas att värmen kommer. Då kommer det att hända saker i rabatten……

helisa
6/15/09, 12:00 AM
#4

Ja, det hoppas jag med, det är så tråkigt när allt står still, vill ju ut o jobba vidare, med rabatter och växthus, för att inte tala om att göra min man galen med alla nya påhitt i trädgården

Branneli
6/15/09, 1:18 AM
#5

Visst är det kul att framföra nya ideer & projekt "därhemma" Oskyldig.

FerretCrow
6/15/09, 2:53 AM
#6

Här regnade det 35mm bara på dagen och idag har det komme 25mm och sådanna dagar har vi haft konstant nu i 2 veckor och enligt vädret ska vi ha det en vecka till. och veckan innan regnet kom planterade jag ut en massa blommor som nu är helt förstörda =(

Annons:
helisa
6/15/09, 10:46 AM
#7

#6 låter som om dina växter oxå behöver flytväst, kan säga att just nu skiner solen i en liten spricka i den gråsvarta himlen.

#5 han bara suckar o blänger när jag säger nåt om trädgården Skrikandes han tycker nog att jag är lite jobbig fast å andra sidan tycker han ju att det blir fint när jag är klar Flört

Halvdansken
6/15/09, 11:29 AM
#8

#7 och #5.

Jepp, jag har en sån hemma också. Han lyssnar när jag förklarar planerna, sen undrar han vad jag håller på med när jag går igång. Plus att han inte fattar hur lång tid det tar att rensa ogräs.

Sorry att jag kapade tråden.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
6/15/09, 11:29 AM
#9

#7 och #5.

Jepp, jag har en sån hemma också. Han lyssnar när jag förklarar planerna, sen undrar han vad jag håller på med när jag går igång. Plus att han inte fattar hur lång tid det tar att rensa ogräs.

Sorry att jag kapade tråden.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Asta]
6/15/09, 12:27 PM
#10

Nej - junivädret har inte varit roligt. Här har det inte varit så kallt på femtio år tydligen. Det enda man får vara glad för är väl att vi inte ännu haft någon frostnatt. Regnet i sig har jag inte så mycket emot, det var ganska torrt innan, men kylan tycker jag inte är rolig.

Bjornen
6/15/09, 1:08 PM
#11

Jag har varit med om två midsommaraftnar som var kallare än julafton (7 resp. 8 grader). Ett år frös vattenpumpen sönder den 4 juni och ibland har det kommit snö i juni. Här var det några nätter med frost i juni i år.

FerretCrow
6/15/09, 1:31 PM
#12

#7 ja du tror inte flytväst hjälper mot något som redan drunknat=( sitter med en massa blommor inne som behöver komma ut för att börja må bra men det går ju inte i detta väder så jag får nog pussla in dom i växthuset med alla tomater tills vädret blir finare.

#11 nu bor ju jag i norrland men vi hade kraftig frost den 24 augusti förra sommaren. skulle åka och hämta några kompisar på tågstationen 6 på morgonen och kom ut och fick starta bilen med full värme och tog skrapa bort hård is =(

helisa
6/15/09, 2:11 PM
#13

hualigen, vill inte byta med dig #12, är glad att jag bor lite sådär på mitten av landet.Flört

Annons:
FerretCrow
6/15/09, 2:13 PM
#14

#13 jo men den frosten var den första på sommarn som jag upplevt här under mitt 23 årida liv =)

MaMaMade
6/16/09, 1:24 AM
#15

*Cheezuz* vad det har regnat idag! Kom på att jag inte plockat ur en del av mina plantor som står ute ur lådorna så jag fick lov att rusa ut en sväng. Kan meddela att bondbönorna har fått sig en rejäl rotblöta o squashblommorna har kletat ihop sig.

Skulle behöva fixa trädgårdslandet men…astrist väder, behöver hjälp o Guben är däckad av en inflammation i käken m hög feber etc. Hoppas, hoppas, hoppas på bättre väder imorgon…även om det ser helgrått ute, regnar o blåser just nu. Skrikandes

helisa
6/16/09, 6:03 PM
#16

#15 Låter som du har det kul, har du bondbönor i kruka eller, jag sätter mina direkt på frilandet i hop med potatisen. dom har precis kikat upp

anki1
6/16/09, 10:42 PM
#17

Mina frösådder, som jag ännu inte planterat utblev väldigt blöta. Det rann jord ur krukorna, blev liksom stora håligheter. Och de lådor som jag plantera  blev ju oxå väldigt blöta ihelgen, Jag har satt alltihopa under tak, så att de får torka upp lite. Annars drunknar de väl.

9, Jo jag känner igen det där. Jag har oxå en sån. eller ja flera igentligen om jag tänker efter. De begriper ingenting om ogräsrensning, det ska vara stora grejer som gräsklipparen för dom. och inget pillrande med tumme och pekfinger mellan alla plantor som ska vara kvar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

MaMaMade
6/16/09, 11:26 PM
#18

#16 De växer i trädgårdslandet men jag försår dem oftast. Har märkt att de hinner ge mer då innan det blir frost.

helisa
6/17/09, 1:00 AM
#19

ok, mina sätter jag som sagt samtidigt med potatisen och skördar när första frosten kommer, det brukar bli sådär en 15-20 liter torra böner att koka lite o frysa in till soppa

Upp till toppen
Annons: