Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 5171 ggr
bredano
5/25/09, 3:50 PM

Gyllenbär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Misslyckades med att så gyllenbär, efter att de legat i jorden utan att något hänt tog använda jag den jorden när jag planterade annat istället..

Men nu misstänker jag att de kommit upp dock mycket sent, men jag vet ju inte hur de ser ut! Försökt ta bild på de jag tror de kan vara.

Annons:
bredano
5/25/09, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

eller den här?

Svårt att se men den har smalare skaft som är grönt och inte vit aktig som de innan och bladen har liksom tre uddar..

Åsa S
5/25/09, 6:22 PM
#2

Ta en till bild då växten fått karaktärsblad + gärna en skarpare bild. Det är svårt att ge råd om vad det är för växt då den bara har hjärtblad.

Gyllenbär är ljusgroende och fröerna bör ej täckas med jord. Om fröerna ej täcks brukar de gro på någon vecka och grobarheten är runt 100%. Täcker man fröerna med jord kan man få vänta 4-6v på att något gror och då brukar grobarheten vara urusel, det brukar inte vara många som dyker upp.

bredano
5/25/09, 7:02 PM
#3

Ja men nu är jag lite sent ute med att försöka ljusgro dem väll? Obestämd

Gerbilflicka
5/25/09, 7:18 PM
#4

Du kan fa plantor av mig om du vill… bor du i Stockholm so ar det nema problema. Sjalv lyckades jag namligen lite for bra sa jag har kanske ett hundratals over som det inte finns nagon plats for. De ar inte jattestora men friska och fina anda. Vaxter till sig som tusan vill jag lova sa fort de far storre yta. Odlade fran ekologiska fron.

bredano
5/25/09, 8:06 PM
#5

Ja gärna! Glad Jag har skickat ett meddelande till dig här på iFokus !

trollius
5/26/09, 3:26 PM
#6

Jag är nu här på trädgård och undrar om det skulle vara väldigt oförskämt att fråga om att också få plantorSkrattande

Jag blev med kolonilott ganska nyligen och har inte riktigt hunnit att förbereda mig inför den här odlingssäsongen.

Eija

Annons:
Gerbilflicka
5/26/09, 5:02 PM
#7

#6 Javisst, det finns nog plantor over till dig ocksa. Glad Bara att maila och bestamma tid for att komma och hamta dem.

Gerbilflicka
5/26/09, 5:05 PM
#8

Kan tillagga att ar det nagon som ar intresserad av epazote sa har jag manga fina plantor… En lakevaxt med citronkaraktar.

Gerbilflicka
6/3/09, 4:04 AM
#9

#2 Forresten, jag la mina djupt nere i jorden och de vaxte som ogras! Förvånad De flesta har borjat blomma nu, fortfarande ganska sma tycker jag men stabila och friska.

MdM-Cernita
6/3/09, 3:15 PM
#10

#8

Visste inte vad Epazote var men det är den som brukar kallas Citronmålla

såg jag på nätet.

Gerbilflicka
6/3/09, 3:50 PM
#11

#10 Ah, dar ser man. Glad De akte med gyllenbaren.

Upp till toppen
Annons: