Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Blå Bergsvallmo!

2009-06-04 01:29 #0 av: lislena

Jag fick bara en vallmo att gro av mina fröer jag satt. Men hur ska jag göra nu. Ska jag sätta den i en större kruka eller ska jag låta den vara tills jag planterar ut den. Jag är så rädd om den...den är guld värd....

Anmäl
2009-06-04 09:46 #1 av: Bjornen

Olika Meconopsis behöver stratifieras (frysas). Plantera om plantan försiktigt i ny kruka och lägg krukan i frysen i två veckor och se om det kommer upp flera plantor. Gräv sedan ner krukan i backen och vänta tills nästa sommar innan du ger upp om flera plantor.

Anmäl
2009-06-04 14:35 #2 av: lislena

Vad bra det ska jag göra....Glad

Anmäl
2009-06-04 17:02 #3 av: Joline

Lislena... Har du nån babybild på vallmon? Jag har nu fått upp tre  små plantor, och alla är olika...!

8

Anmäl
2009-06-04 17:32 #4 av: lislena

Joline jag ska gå igenom mina kort här på datorn och se om jag har någon bild på vallmon när den är bebis....Glad

Anmäl
2009-06-04 17:33 #5 av: Joline

Tack söting ...

Anmäl
2009-06-04 17:34 #6 av: lislena

Varsågod....Glad

Anmäl
2009-06-04 18:27 #7 av: lislena

Alltså jag fattar inte varför jag inte har tagit kort på vallmon när den var bebis...jag hittade ett enda kort som är tagit den 27/4, svårt att se på kortet men jag lägger upp den ändå...jag har för mig att när den började gro så gick det så sakta sen. När den började gro har jag för mig att den såg ut som gräs strån så jag trodde ju aldrig att den skulle bli så här stor...kan inte du sätta ut bilder på dina vallmobebisar så jag får se....Glad

Anmäl
2009-06-04 18:39 #8 av: Joline

Tack för att du ville hjälpa Kyss

Min mobil packa ihop i söndags, (det är den jag tar kort och för över till datorn med.) Nu är den inskickad på lagning 2-4 veckor! Gråter

Men det var några månader garanti kvar, tur i oturen...

Anmäl
2009-06-04 18:48 #9 av: lislena

Varsågod synd att jag inte har mera bilder...

Vad jobbigt när mobil lägger av så där...2-4 veckor stackare där...ja tur att du hade garanti kvar....men kanske du kan sätta ut dom när du får tillfälle och din mobil är lagad. Det skulle vara så kul att se hur dina ser ut.....Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.