Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Ovanliga Växter..

2009-06-17 12:41 #0 av: Piron02

Hej Där :D

Jag bara undra om ni vet några ovanliga växter här i sverige/skåne som man kan köpa?

asså ex. en flugätande växt för min kompis har en sådan. finns det fler "köttätande" växter i sverige??

Skulle vatt kul me svar!

ex. en sådan som e på min bild (det är en sån min kompis har)

Anmäl
2009-06-17 12:42 #1 av: Piron02

Man lägger en fluga i gapet på den och den äter den :D

(hoppas ni ser "munnen" på den)

Finns det andra sådana varianter?

Anmäl
2009-06-17 14:11 #2 av: Piron02

ingen som vet några?

Anmäl
2009-06-17 14:18 #3 av: flaxss

menar du vildväxande eller menar du som säljs på butiker ?

det finns nämnlingen flera arter både vildväxande och som säljs. det finns också dom som är förvildade i sverige.

www.brutalablommor. se säljer köttätande växter och där finns en massa info i övrigt.

Anmäl
2009-06-17 22:47 #4 av: Bjornen

Det finns 13 vildväxande arter av insektsätande växter som är naturligt vilda i Sverige. En art har förvildat sig och räknas som syantrop numera.

Anmäl
2009-06-17 22:53 #5 av: Piron02

var kan man köpa dessa växter :S ?

Anmäl
2009-06-17 23:10 #6 av: flaxss

jag visade dig länken ju, han säljer flera arter.

Anmäl
2009-06-17 23:14 #7 av: Piron02

ja men den ja vill ha e slutsåld x)

Anmäl
2009-06-19 00:03 #8 av: Branneli

Vissa plantskolor har .......Flört

Anmäl
2009-06-19 01:45 #9 av: flaxss

bogrönt, plantagen, blomsterlandet brukar ha stort sortiment av ''köttätande'' växter annars. och ibland som redan skrivits har en del plantskolor också inne.

Anmäl
2009-06-20 18:38 #10 av: Sagakeramik

På Oasen i Malmö kan man hitta exotiska och ovanliga växter.

Anmäl
2009-06-21 15:50 #11 av: Halvdansken

Kolla nätet, där finns allt!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.