Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 3754 ggr
Ann1
2009-07-07 01:25

När det blev fel..

Jag hade 2 vattenvakter under den vecka jag skulle vara borta. Den ena hitttade inte till kolonilotten och den andra tänkte att den första som vattnade räckte. Följden blev att det under en solig vecka torkade ut alla mina växtligheter som jag jobbat med under hela våren.

Hon som inte hittade är från USA och hade inte varit på kolonin innan men fått bilder, adress och annat.

Jag tar helt på mig ansvaret. Var otydlig. Men tråkigt är det då den hunnit bli så fin, min lilla kolonilott.

Befann mig ute på en underbar och  öde ö i Stockholms skärgård. Ingen kommunikation med omvärlden och ingen el och varmvatten. Nyttigt att komma ifrån det som idag är självklart.

 Där fanns gamla skärgårdsväxter och jag kunde inte låta bli att jobbadi trädgården där…Slog med lie, beskar nyponrosbuskar och syrénträd. Och hoppas att de inte dör efter behandlingen. Det var helt igenvuxet och behövdes…men kanske inte rätt tid.

Annons:
Joline
2009-07-07 22:36
#1

Åh vad tråkigt=(    Hoppas de kan repa sig efter torkan

Ann1
2009-07-09 00:51
#2

Vinbärsbuskarna börjar ta sig. Amerikanska blåbär ..död.

Så också diverse blommor som jag inte kommer ihåg namnet på.Köpte i Danmark.

Hängbrudlsöjeaktigt som hängde på en vägg är helt brun.

Jag vattnar på och fick hjälp igår av ett åskväder.

OleaViola
2009-07-09 17:21
#3

hoppas att det ordnar sig för  dig å dina växter……..

när jag var borta 1 vecka hade min blomstervakt vattnat allt men glömt min citronmellis sen var helt död när jag kom hem ……… men det var ju inte hela världen den gic ju att ersätta det kanske en del av dina växter inte gör……..

Ann1
2009-07-09 23:18
#4

haha, som min citronmeliss.Den stod och såg så sorgligt brun ut.  Men de är ju lätta att odla och förökar sig som tur är. Det som var tråkigt var de områden som jag färgkomponerat innan och nu är i fyra nyanser av brunt…

Och mangold och koriander. Men man kanske kan sätta nya frön fortfarande…?Obestämd

OleaViola
2009-07-09 23:30
#5

Vet inte hur det är med fröer om det är försent kanske du ska vänta till nästa vår med det kan vara svårt vet själv hur det kliar i fingrarna ……

kanske finns det plantor att köpa

hoppas det ordnar sig för dig………

Ann1
2009-07-09 23:33
#6

Tack. Känns bra att dela med människor som förstår hur katastrofigt det kan kännas:) Jag är något av en nörd inför mina vänner och då är jag inte hälften av de "riktiga" trädgårdsnördarna.

Annons:
OleaViola
2009-07-09 23:46
#7

jag har  inte varit det innan , men det har krypit fram nu denna sommaren men sååååååååå underbart det är,

Har bara Balkong men det börjar bli fullt här måste ha någon hylla av något slag ….. snart .

Ann1
2009-07-10 00:09
#8

Såg en superfin hörntrapphylla i vitt på Netto som nästan säljer mer saker än mat nuförtiden..

OleaViola
2009-07-10 00:13
#9

PÅ netto ska titta på den ska nog åka dit i morgon och titta på ett kärl till min Fläder som börjar växa ur sin kruka såg att dom hade lite som var billigt………

Tack för tipset………..

Ann1
2009-07-10 00:27
#10

Fläder i kruka?? Förvånad. Vad är det för nåt?

OleaViola
2009-07-10 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

fick ett skott av en vännina ville prova om det gick att ha en fläder buske på balkongen……… i kruka och än så länge så trivs den men måste få ett större kärl så att jag kan övervintra den …………

Här är en bild just nu delar den kruka med några ängsblommor………

Ann1
2009-07-19 12:05
#12

så läckert. Hoppas det funkar!Glad

OleaViola
2009-07-19 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu har jag planterat om den i ett större kärl……

Annons:
Upp till toppen
Annons: