Annons:
Etiketterohyraskadedjursjukdomar
Läst 3534 ggr
Bondbruden
7/13/09, 3:12 PM

Dåligt år...

Vill bara berätta om mitt trädgårds år i år…

inge viadare det inte.

Rådjuren åt upp:

Rosorna, studentnejlikorna, astrarna, jordgubbarna, kärleksörten, floxen och mycket mer.

gurkan och morötterna kom aldrig upp, tomaterna är taniga och små…

inte mitt år direkt.

Lotta

Annons:
Anders 50
7/13/09, 3:47 PM
#1

Förstår om du är besviken. Och inte är det lätt att göra nåt åt det utom inhägnad eller blyförgiftning. 

Jag bor mitt i skogen med en massa rådjur runt tomten men har aldrig blivit av med en knopp ens, bara fallfrukt på hösten.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bondbruden
7/13/09, 4:16 PM
#2

Och vilken tur du har, jag bor 6 km från samhället och här kryllar det av rådjur….

[Asta]
7/14/09, 12:44 PM
#3

Jag bor inne i en stad och får ändå in rådjur. De är hemska! I år har vi inte haft dem här ännu tack och lov.

Det har inte gått så bra här heller. Undrar om dt var för kallt fram till midsommar? Knappt ett enda av mina direktsådda frön har grott. Jag som hade tänkt mig så mycket blommor!! Mycket grönska har det dock blivit ändå, det ser ogräset till!

Bondbruden
7/15/09, 11:19 AM
#4

Nu har jag skaffat Rå dör eller vad det heter och det lucktar apa, men all min sallad är kvar i allafall…..

Åsa S
7/15/09, 11:52 AM
#5

Hos mig äter rådjuren bara trädgårdsmålla och brukar lämna resten så trädgårdsmålleodlingen har kompostgaller runt sig.

Det jag mest väntar på är när vildsvinen kommer och tuggar i sig, förra året var de och bökade lite vid jordärtskockorna men hittills har vi ju klarat oss men en av grannarna fick gräsmattan uppbökad. Tror våran hunds skällande när hon ser dem i trädgården skrämmer bort dem.

Upp till toppen
Annons: