Annons:
Etikettrosor
Läst 3292 ggr
anki1
2009-08-11 17:36

köpt rosor

För en tid seadn köpte jag 2 st Rosor. en romance och en Louise odier. Jag grävde stora djupa gropar som jag fyllde med vatten och lät sjunka undan och lade ner som korgar av hönsnät för att hindra ev sork att förstöra rötterna därefter sattes rosorna ner, efter att ha fått stå i en hink vatten ett tag och fyllde på med  jord. I helgen när jag kom ut till landet såg jag att något "knipsat" av lite toppskott från rosorna. Eftersom vi har älg och rådjursstråk utanför staketet så är älgen ganska misstänkt. De går ju även in på tomten har jag märkt och äter av sälgar som vi har. De fick väl för sig att smaka lite på rosorna. Jag har gjort skyd av hönsnät och ställt över mina Rosor så att inte blir helt uppätna av älg och rådjur. Jag har blivit vilt förälskad i en ros som heter peace, och jag tänker köpa så fort som det bara går. Den ska stå där de andra ovannämnda rosorna står. Innan har det funnits vinbärsbuskar där, som jag tagit upp. för jag saftar inte längre. Buskarna från början 13 st har jag skänkt bort till andra som velat ha. Jag har 4 st vinbärsbuskar kvar och dottern får plocka av bären och ta hand om dom. Jag har även funderingar på andra prydnadsbuskar. kanske rhododendrum. Möjligen flyttar jag på mina pioner oxå.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Upp till toppen
Annons: