Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 2543 ggr
[bejan]
2009-08-26 00:54

trädgården som läkedom och rehabilitering

I dag är det 10 år sedan R dog. Hade jag inte skaffat min trädgård så hade jag inte mått så bra som jag gör i dag.

Sorgen går över men saknaden finna alltid där. Han var en människa som lämnade spår (mycket positiva) efter sig. Jag skrattar än i dag år tokroliga minnen

Annons:
Joline
2009-08-26 20:57
#1

Kram sötis…

Har en vit rabatt till minne av  08-2005… Gråter  liten ängel

OleaViola
2009-08-26 21:44
#2

Håller med om att Trädgården är läkande ….. Har inte din erfarenhet  med sorg å så, men väl av egen sjukdom man mår så mycket bättre när man får pyssla med växter se allt växa nästan som  lite magi……………..

Kram till er båda….

anki1
2009-08-27 00:02
#3

Jag har fibro, och att vara/påta i min trädgård gör att jag känner mig lite bättre.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Branneli
2009-08-27 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Absolut nödvändigt för mej & mitt mående att få ha min trädgård & dess små projekt.

Flanera runt & se & dofta & känna på alla plantor Kyss…….

OleaViola
2009-08-27 15:41
#5

Brukar sitta på min balkong med kaffe och njuta av mina små plantor som nu bara blir större ………… ofta så går jag även jag och klappar på dom.

Jätte fin bild Brannelie

Branneli
2009-08-27 15:45
#6

Tack Kyss…..OleaViola….visst är det gott att bara…..sitta & njuuuuta !!

Ta en lov då & då för att titta till, känna, lukta & plocka lite Glad.

Absolut livskvalite & välbefinnande!!

Just det….surfinorna behöver lite vatten….skulle jag gjort på fm…..tar en sväng till dem med vattenkannan……

Annons:
OleaViola
2009-08-27 15:57
#7

Varsågod nu ska jag gå ut på min balkong med kaffe å ladda inför utgång ………….

Halvdansken
2009-08-29 02:32
#8

Bästa medlet mot stress som finns.

Vår ena katt ligger begravd i trädgården. Han fick en buske som på danska heter Månestråle på graven, för hans ögon lyste verkligen som månstrålar.

Jag brukar prata med honom ibland när jag är i närheten….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

dolfen
2009-08-29 21:12
#9

#0 - Jag tror att jag kan ana hur du menar, då jag känner igen resonemanget. :)

Pyttelite
2023-01-26 18:03
#10

Natur- och trädgårdsrehabilitering på Forslunda i Umeå har hjälpt personer med stressrelaterad psykisk ohälsa. Nu pausar kommunen projektet på obestämd tid. En besparing på två miljoner kronor som väcker kritik. – Det är en kortsiktig besparing som på lång sikt leder till ökat utanförskap, säger Carina Eriksson, arbetsmarknadskonsulent.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/natur-och-tradgardsrehabilitering-pa-forslunda-i-umea-ska-laggas-ner


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Natur- och trädgårdsrehabilitering på Forslunda i Umeå har hjälpt personer med stressrelaterad psykisk ohälsa. Nu pausar kommunen projektet på obestämd tid. En besparing på två miljoner kronor som väcker kritik. – Det är en kortsiktig besparing som på lång sikt leder till ökat utanförskap, säger Carina Eriksson, arbetsmarknadskonsulent.
Upp till toppen
Annons: