Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsarbete i största allmänhet

trädgården som läkedom och rehabilitering

2009-08-26 00:54 #0 av: [bejan]

I dag är det 10 år sedan R dog. Hade jag inte skaffat min trädgård så hade jag inte mått så bra som jag gör i dag.

Sorgen går över men saknaden finna alltid där. Han var en människa som lämnade spår (mycket positiva) efter sig. Jag skrattar än i dag år tokroliga minnen 

Anmäl
2009-08-26 20:57 #1 av: Joline

Kram sötis...

Har en vit rabatt till minne av  08-2005... Gråter  liten ängel

Anmäl
2009-08-26 21:44 #2 av: OleaViola

Håller med om att Trädgården är läkande ..... Har inte din erfarenhet  med sorg å så, men väl av egen sjukdom man mår så mycket bättre när man får pyssla med växter se allt växa nästan som  lite magi.................

Kram till er båda....

Anmäl
2009-08-27 00:02 #3 av: anki1

Jag har fibro, och att vara/påta i min trädgård gör att jag känner mig lite bättre.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anmäl
2009-08-27 15:38 #4 av: Branneli

Absolut nödvändigt för mej & mitt mående att få ha min trädgård & dess små projekt.

Flanera runt & se & dofta & känna på alla plantor Kyss.......

Anmäl
2009-08-27 15:41 #5 av: OleaViola

Brukar sitta på min balkong med kaffe och njuta av mina små plantor som nu bara blir större ............ ofta så går jag även jag och klappar på dom.

Jätte fin bild Brannelie  

Anmäl
2009-08-27 15:45 #6 av: Branneli

Tack Kyss.....OleaViola....visst är det gott att bara.....sitta & njuuuuta !!

Ta en lov då & då för att titta till, känna, lukta & plocka lite Glad.

Absolut livskvalite & välbefinnande!!

Just det....surfinorna behöver lite vatten....skulle jag gjort på fm.....tar en sväng till dem med vattenkannan......

Anmäl
2009-08-27 15:57 #7 av: OleaViola

Varsågod nu ska jag gå ut på min balkong med kaffe å ladda inför utgång .............

Anmäl
2009-08-29 02:32 #8 av: Halvdansken

Bästa medlet mot stress som finns.

Vår ena katt ligger begravd i trädgården. Han fick en buske som på danska heter Månestråle på graven, för hans ögon lyste verkligen som månstrålar.

Jag brukar prata med honom ibland när jag är i närheten....

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.