Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Rabatter, perenner och annueller

Lammöron !

2009-08-24 10:46 #0 av: OleaViola

Hej har bytt till mig Två plantor Av lammöron i helgen på våran trädgårdsdag här på området finns det någon med lite skötsel tips om denna fina 'Växt

kanske fel Grupp flytta gärna visste inte var denna fråga skulle placeras

Sätter även in en bild

Anmäl
2009-08-24 22:36 #1 av: Woodland

Hej!

Jag har många lammöron. Dom gillar sol, torrt läge och blir finast om dom skyddas från för mycket nederbörd.

Kan samplanteras med lavendel, timjan, malört osv.

Bild - rabatt i Maj månad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Anmäl
2009-08-25 00:40 #2 av: OleaViola

Så fin rabatt du har Tack för tipset, tycker det är en så mysig växt !

Anmäl
2009-08-25 09:36 #3 av: Bjornen

Bladens utseende brättar att den vil ha torrt och soligt och särskilt viktigt att den står torrt under vintern.

Anmäl
2009-08-25 14:02 #4 av: OleaViola

Tack ! Ja har förstått att den vill ha det tort för Bladen skull..........

hoppas att jag lyckas med den

Anmäl
2009-08-25 21:36 #5 av: Maria

De har så underbart mjuka blad. Inte konstigt att de heter lammöronGlad

/Maria

Anmäl
2009-08-26 09:48 #6 av: Bjornen

När en växt har ludna blad berättar det att deras naturliga växtplats är torr eftersom hårens funktion är för att minska avdunstnngen från bladen. När det blir regn så tar det längre tid för bladen att trorka. Regn vid kyligt väder ökar risken för att bladen ska ruttna innan vätan torkar.

Anmäl