Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 6444 ggr
Maria
2009-09-19 21:21

Fuchsia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta på min fina bloddroppe. Den har blommat hela sommaren. Köpte den som en liten stickling och den står fortfarande ute och blommar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
sislak
2009-09-19 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja, fuchsior är underbara blommor. Blommar sent på sommaren och länge. Själv är jag ägare till ca 90 st. Har samlat på dem i några år. Nu är det snart dags att natta dem inför vintern.

Du kan se mina här http://ettansgraphic.4w.se

Maria
2009-09-19 21:52
#2

Va, 90 stFörvånad och här kommer jag med min enda…Tungan ute

Har du lust att ge lite "nattningstips". Vissnar de ner på vinter? Jag har tillgång till ett någorlunda uppvärmt uterum och ett frostfritt förråd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2009-09-19 23:09
#3

Om de vissnar ner….. beror på hur du förvarar dem. Vid ljust och någorlunda uppvärmt så vissnar de inte ner. Själv har jag dock bara ett mörkt och kallt förråd (brukar hålla sig runt +5)   och förvara dem i och då tappar de bladen. Själv brukar jag låta mina fuchsior få en frostknäpp och sedan strippar jag plantorna från blad + klipper ner dem såpass så jag får in dem i hyllorna. Plantorna hålls sedan åt det torrare hållet under vintern (fast inte helt snustorra), fuchsior utan blad i +5C brukar dricka mycket lite.

Maria
2009-09-19 23:10
#4

Tack för tipsetGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
2009-09-19 23:54
#5

Så här såg mina fuchsia ut under vintern (de tre till höger). Alla tre blev gröna och fina till sommaren och har blommat för fullt.

Omplanterat by you.

Bjornen
2009-09-20 10:07
#6

Det är viktigt att jorden hålls något fuktigt och oftast behövs någon vattning under vintern. Ev. genomtorra krukor på våren kan ev. räddas av dränkning.

Annons:
Maria
2009-09-20 10:07
#7

#5 Så trevligt att få se dessa under vilan för jag tror alltid att "detta kan bara inte bli något"Förvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
2009-09-20 12:08
#8

#7 - det var därför jag ville visa upp dem. Framförallt den ena av dem trodde jag nästan var död, men de växer supermycket på en säsong.

Upp till toppen
Annons: