Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vilda växter och ogräs

Hjälp mig med namn på växt

2009-10-28 00:28 #0 av: fridelfina

Nån som vet vad detta är för söt växt?

Min mans faster hittade den på sin tomt i somras och kan inte identifiera den.

(valde denna grupp då jag inte hittade nån som jag fann lämpligare)

Anmäl
2009-10-28 09:26 #1 av: Åsa S

Jättebalsamin

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/balsamina/impat/impagla.html

Kan bli en invasiv växt den är ganska bra på att föröka sig.

Anmäl
2009-10-28 11:42 #2 av: fridelfina

Ok, tack för hjälpen, vidarebefordrar till makens faster!

Anmäl
2009-10-28 17:09 #3 av: Seglarina

Får väldigt rolig fröställning som exploderar då man tar i den, när den är mogen.

Anmäl
2009-11-03 17:20 #4 av: anki1

Men dom är ettårigs, så om dom dras upp innan blommning, så kan de hållas efter en del. Om man inte vill ha dom överallt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.