Annons:
Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 3303 ggr
pamina
11/30/09, 12:17 AM

Skördat på första advent!

Hej!

Idag skördade jag, huvudsallad (under fiberduk) rosésallad och ruccola! Ja, och så rödbetor och jordärtskockor men det är ju inte lika märkvärdigt. En ensam ringblomma lös vackert gul bland alla vissna löv.

Kändes mysko att kunna skörda sallad så här års. Hur ser det ut i era trädgårdar? PS vår trädgård är i zon 2

Annons:
moondancer
11/30/09, 1:08 AM
#1

ogräset växer och frodas. Kunde tyvärr inte odla något i år…men nästa år…då jäklar ska det odlas!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

ikna
11/30/09, 5:17 PM
#2

#0 Visst är det ovanligt! Jag skördar också fortfarande sallat, mangold och rotselleri. Glad Ny spenat är sådd i växthuset och växer sakta, fortsätter hösten så här så kanske det blir spenat på julbordet! Flört

ginnan
11/30/09, 5:47 PM
#3

Jag har brysselkål, purjo, persilja och ruccola i mitt växthus. Alla tål ju lite kyla. Hämtar in efter behov.

Sol-
12/4/09, 1:30 PM
#4

Min Mamma hittade kantareller igår….


pamina
12/5/09, 6:36 PM
#5

Hej igen!

Ja, det är bra underligt! Nu har det ju varit ganska kallt i veckan så jag får se hur det ser ut i morgon när jag kommer ut till stugan och trädgården igen.

Så småningom skaffar vi nog också växthus då kan man ju ha lite underhållsvärme, då kanske man kan skörda året om?

Upp till toppen
Annons: