Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter

God Jul!

2009-12-24 11:35 #0 av: bosse

God Jul! Här i Byblos är det strålande sol och +20C, men det bör bli varmare under dan. Det är nästan vindstilla, endast 7km/h. Ställer jag mej ute på balkongen kan jag höra julsånger från Souken och centrum. Tittar jag tvärs över gatan ser jag denna änglatrumpet stå i blom och går jag närmare, så är det massor av bin. Grannarna har planterat olika slags grönsaker som dom kan skörda till julen.

Ha en bra dag var än ni bor.

bosse

Anmäl
2009-12-24 11:36 #1 av: bosse

Och här jobbar ett flitigt bi med att samla honung inför julen.

Anmäl
2009-12-24 11:43 #2 av: bosse

Jag lägger även ut ett foto på en av många solnedgångar jag fotat under åren som gått, sen jag köpte min första digital kamera för drygt 10 år sen.

Anmäl
2009-12-24 11:46 #3 av: bosse

Kan inte låta bli att även lägga ut denna blomma.

Anmäl
2009-12-26 01:59 #4 av: Branneli

Åh ,vad gott att få se lite "SOMMAR"

Här är det snö, kom ca 10 cm denna dag !!

Pga sjukdom kommer jag inte ut med min kamera, annars hade mina "kyliga" bidrag, varit snö !!

Kanska kan be mina ungdomar....återkommer....

Anmäl
2010-01-11 15:37 #5 av: bosse

Den 6tte januari åkte jag upp i bergen för att hämta källvatten ocg på ca 1,000 m nivån hittade jag denna "blomsteräng" i en dal.

Anmäl
2010-01-11 15:39 #6 av: bosse

Och på 1,400 m hittade jag dessa vackra blommor vid vägkanten. Min fru säger att dom kallas "fiskmun" på arabiska.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.