Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 5245 ggr
SaJo123
2010-02-28 12:16

Så Chili-frön

Har köpt frön till Chilipeppar. Det är till dem jag behöver extraljus… Har läst att de inte hinner börja blomma och bilda frukt annars. Skulle vara kul att följas åt med någon annan som sår chili och jämföra sorter och så…

Annons:
sislak
2010-02-28 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har sått både chili/paprika  av olika sorter sedan barnsben men inte behövde jag något extraljus till dem.  Bara de står i ett ljust och inte för varmt fönster så brukar de bli fina.  Plantorna kan även, om man har plats, tas in till vintern och de kan överleva länge. Allt jag brukar ha i mitt växthus (kallväxthus) har jag själv sått från frön.

Åsa S
2010-02-28 14:24
#2

Nej nu behöver man inte extra ljus, runt mars är det tillräckligt med ljus i ett fönster, börjar man odla i dec-jan brukar man dock behöva extra ljus. Det finns sorter med olika lång utvecklingstid det finns sorter man kan så i mars och ändå få skörd först på även om de andra såddes i januari. För att få blom räcker det med det vanliga ljuset utomhus.

Alban är en av de snabbaste sorter jag brukar odla + Sarit Gat är ganska snabb den med.

SaJo123
2010-02-28 19:20
#3

Tack för tipsen!

SaJo123
2010-02-28 23:49
#4

Nu har jag sått chilin! Håll tummarna!

Upp till toppen
Annons: