Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 3454 ggr
SaJo123
2010-02-28 12:11

Lysrör för sådder

Tänkte det var bra att samla lite tips på hur man kan fixa extraljus till sådderna. Alla tips välkomna. Själv ska jag iväg till K-rauta och kolla om jag hittar lysrörsarmatur som passar i en billy-hulla (max 80 cm bred).

Har lästa att det funkar med vanliga lysrör men att kallt ljus är att föredra. Funderar också på hur jag ska fästa lysrören. Just nu lutar det åt spännaband/Kedjor eller nåt. Vill inte förstöra hyllan…

Får kanske tänka om och flytta in en billig lagerhylla från förrådet och ställa i ett hörn i "källaren"…

Annons:
chigak
2010-02-28 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har hängt mina armaturer i rep som jag knyter runt ribborna i hyllan ovanför. Då kan jag lätt justera häjden på armaturen, bara att knyta om repet:)

SaJo123
2010-03-01 20:34
#2

Nu har jag köpt en lysrörsarmatur på K-rauta. Tänkte göra som du Chigak och knyta fast den med rep. Få se om mannen godkänner den tekniska lösningen? Tungan ute

chigak
2010-03-01 21:21
#3

Jag tycker det är en toppenlösning, lätt att ändra höjd på belysningen. =) Sen kan mannen min få tillbaks sina armaturer när årets plantor är utplanterade. Jag snodde armaturerna han köpt att ha i garaget…Tungan ute

SaJo123
2010-03-01 22:48
#4

He,hee… Det blir lite samma här. Ska bygga en arbetsbänk i förrådet i sommar och isolera där mm. Så jag hävdade att det är bra att ha bra belysning där!

Nu är allt uppknytet med hushållssnöre. En timer inkopplad på 14 timmar. Blommorna får vakna 7 och gå och gå och lägga sig 21!

Upp till toppen
Annons: