Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 3990 ggr
[Asta]
3/18/10, 9:20 AM

Det droppar

Äntligen börjar det droppa lite mer regelbundet. Det kan kanske blir någon vår här också! Så att man kan börja fundera trädgård. Som det är just nu så har jag väldigt svårt att engagera mig. Jag har planterat mina fröer, men det känns egentligen ganska tråkigt, jag har gjort det bara för att jag har bestämt mig för att det ska göras.

Åh vad det ska bli trevligt när marken börja synas och tjälen går ur marken!!

LÄNGTAR

Annons:
helisa
3/18/10, 9:47 AM
#1

Håller med dig Asta. Situationen är lika här hos mig, men lite kul är det ju att se när fröna gror, Mina brukar ju ta lång tid på sig i vanliga fall om dom gror över huvudtaget… :) Men i år tror jag dom är galen, tom mina gurkfrön gror, har oxå gett mig på lavendelfrön, har just sett det första fröet som grott HURRA.

Men dom gror säkert för dom vet att jag inte har någor växthus att flytta dom till sen innan dom ska ut i trädgården. Så mitt vardagsrum kommer nog att fungera som växthus i år tror jag. Flört

[Asta]
3/18/10, 9:51 AM
#2

Jag har inte heller något växthus. Förra året sådde jag luktärtor och rosenskära ganska tidigt eftersom det faktiskt var varmt ute. I år har jag inte sått dem ännu just eftersom jag inte har någonstans att göra av dem.

Men visst blir man glad när det gror! Jag lyckades få jätteverbena att gro och det är jag just nu väldigt stolt över eftersom det stod överallt att den var svår.

kickboard
3/18/10, 5:10 PM
#3

Full snöstorm ute här och vinden är mycket vass :(

[Asta]
3/18/10, 5:11 PM
#4

Usch vad otäckt!! Snöstormar vill vi inte ha nu.

helisa
3/18/10, 5:23 PM
#5

Näe, inga snöstormar nu, vi har faktiskt +4 o mulet idag

Halvdansken
3/18/10, 7:38 PM
#6

Vårbruket har börjat här nere i Danmark. Jag körde till affären idag, förbi några stora gårdar och det var plöjt, eller så var de i full gång.

Krokusarna börjar komma.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[Asta]
3/18/10, 7:51 PM
#7

#6 - jag vill knappt höra ens! Flört

Fast idag när jag kom hem från jobbet så var det en liten, liten bit rabatt som var snöfri. Och där var det ett par små lökar på väg. Tror att det också är krokus.

kickboard
3/18/10, 8:08 PM
#8

Här ligger snötäcket 70 cm tjockt ännu och vete tusan om snövallarna ens smälter tilll midsommaren.

Enda positiva är väl att tjälen är minimal med så tjockt isolerande lager ovanpå.

[Asta]
3/18/10, 8:19 PM
#9

Vi har också snö som är ungefär en halvmeter djup i trädgården på de ställen vi inte skottat. Men man får vara glad för det lilla.

helisa
3/18/10, 9:14 PM
#10

vi har oxå mellan 70-90 cm snö, så det har väl tinat till midsommar om vi har tur Flört

[Asta]
3/20/10, 2:53 PM
#11

Mycket snö kvar, men där den smält så ser man att krokusarna är redo!

SaJo123
3/21/10, 8:06 PM
#12

Såg också några "näbbar" av vårlök i rabatterna. Jag lyckas ju dock glömma bort vad jag grävt ner var, så det blir att ta fram kameran när de blommar så jag vet vad jag har var! :-)

Upp till toppen
Annons: