Annons:
Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 4130 ggr
helisa
2010-04-17 14:45

Raserat växthus

Har idag på fm börjat så smått att blocka reda på allt glas som ramlat ur växthuset när det rasade av all snö i vinter, kan ju tala om att det är mycke glas i ett växthus. Flört Men det måste ju göras om jag ska kunna försöka räta pp det och få klart för mig vad jag måste köpa nytt.

Men blev inte klar med glasplocket idag, började blåsa nästintil storm. Blev ju lite kallt om händerna när man ska plocka alla småflisor utan handskar

Annons:
kickboard
2010-04-17 15:40
#1

Vårt växthus har också farit illa av vintern. Märkte i veckan att 4-5 glas ramlat ner från taket och ligger delvis sönderslagna inne i huset. Inte särskilt trevligt arbete att ta itu med, så det får bli sol åtminstone innan jag tar itu med det.

awjungfru57
2010-04-17 18:20
#2

trist! Jag har isolerplast i taket vilket kanske är bra ur fler aspekter. Jag behöver ju aldrig skugga taket på sommaren och så upptäckte jag i vintras att jag kan få ner snön inifrån med en sopkvast som jag använder för att puffa upp taket, lite men bestämt, snön rasar ner när man får lite gungning på taket. Det var svårare att stå utanför och försöka nå upp med kvasten för att dra ner snön - när man är kort i rocken och har valt ett högt hus…

helisa
2010-04-17 18:58
#3

Jag tippar på att mer än hälften av glaset på hela väsxthuset är borta, för att inte prata om takbalken och sidostöttor som är knäckt, j*vla skit vinter

Upp till toppen
Annons: