Annons:
Etikettervilda-växterogräs
Läst 8511 ggr
[Asta]
4/18/10, 7:09 PM

ogräs eller inte?

Någon som vet om detta är ogräs? Misstänker det eftersom det finns så många av det i min rabatt.

Annons:
Åsa S
4/18/10, 9:17 PM
#1

Jag tycker det påminner om någon av de lite mer annorlunda sorterna hasselört eller någon annan marktäckare jag tycker inte det ser ut som något ogräs jag känner till.

[Asta]
4/18/10, 9:29 PM
#2

Jag låter den vara kvar så får jag se vad det blir av den. Alltid spännande.

mariatingsund
4/18/10, 9:33 PM
#3

Det påminner mig om ogräs jag hade, det får stora blad som pepparrot, men rötterna är riktigt besvärliga, jag har inte lyckats bli kvitt av dem, och bladen blir riktigt fula på sommaren, bruna, röda, fläckiga taskiga.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
4/18/10, 9:47 PM
#4

Du  kommer inte ihåg vad det hette?

mariatingsund
4/18/10, 10:23 PM
#5

Nä, jag vet ju inte det. Bara att det är förfärligt fult och får inte bort ur rabatten.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Branneli
4/18/10, 11:50 PM
#6

Har inte sett dessa förut…..

Annons:
Gunlog
4/18/10, 11:52 PM
#7

Håller med #5… De är svåra att få bort om man låter dem vara… Köp Round-up och pensla på det på bladen, ev droppa ner på roten… Det KAN fungera, men är inte säkert. Round-Up är jättebra till det mesta, men tar inte allt…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

aggeelin
4/20/10, 12:36 AM
#8

Påminner om något somjag satte förra våren.. ska kolla vad det hette, finns olika sorter inom samma familj…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
4/20/10, 9:49 AM
#9

Det här verkar vara en klurig en. Jag har faktiskt satt in den på flera forum och inte hittat någon som är säker ännu. Det kanske är något jag satte förra året som självsått

[Asta]
4/20/10, 10:15 AM
#10

Förstorade upp lite.

Goklamo
4/21/10, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tror det är jättebalsamin. Hade en sådan i rabatten förra sommaren, tyckte den var vacker. Nu har jag hundratals små plantor.

Goklamo
4/21/10, 10:59 AM
#12

Det gäller att ta bort den innan den sätter frökaplslar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mariatingsund
4/21/10, 1:40 PM
#13

#11 Det tror jag faktiskt inte, men vet inte med all säkerhet. Mina kröp inte upp ur jorden än, men ska fota sen. Mina har långa stängslar med stora röda frökapslar, typiskt ogräs, samt så gott som obefintliga blommor. Går inte att utrota. Bladen blir stora och dassiga, inget att ha i trädgården.

Men nu när du redan har det, vänta och se vad det blir, dina kanske blir som fula ankungen, förvandlade till vacker "svan".

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Halvdansken
4/23/10, 5:46 PM
#14

#13Skräppa?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
4/23/10, 10:48 PM
#15

Vad duktig du är! Nu vet jag vad som skräpar. O där stod ju också att det liknade pepparrot. Men tror di inte Astas små blad är detsamma?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
4/23/10, 10:57 PM
#16

Jag är inte ett dugg duktig, jag har också trädgården full på de ställen vi inte slår gräset. Tror dock inte det är det som Asta har.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
4/26/10, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nähe, men nu har mina krupit upp, här kommer min variant av denna hemska ogräs. Jag tycker nog att de ser likadana ut eller?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
4/26/10, 5:06 PM
#18

Det ser väldigt likt ut. Vet du vad det heter?

Halvdansken
4/26/10, 5:08 PM
#19

Se #13, Asta

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Asta]
4/26/10, 6:22 PM
#20

Ok  fast du skrev sen i #16 - att du inte trodde att det var det.

Annons:
Elshira
4/27/10, 12:54 AM
#21

Är det som #14 säger så gör allt i din makt för att ha ihjäl dem omedelbart! xD hur man än drar upp dem med röterna och innan det kommit frön så kommer de tillbaka lika glatt nästa år…

Hakuna matata!

stinarudh
5/31/10, 1:37 AM
#22

Trolig skräppa! DÖDA!Skrattande

Upp till toppen
Annons: