Annons:
Etiketterprydnadsträdbuskarklätterväxter
Läst 3162 ggr
[Sephrenia]
5/26/10, 7:28 AM

Bambu

Jag älskar bambu, jag älskar växter från Asien överlag som inte är "svensson vanliga" dock har jag haft jätte svårt att hitta bambu med "riktiga" strukturen så som Phyllostachys nigra's stjälkar är fast inte bara svarta.

Ingen plantskola eller plantmarknad har här omkring och funnit ett internetföretag (men jag är ju skeptisk att företagsköpa plantor via postorder) plamkungen.se, har någon erfarenhet av dessa eller har ni något annat förslag på hur jag ska få till detta?

Tack på förhand

Annons:
hindul
5/27/10, 1:02 AM
#1

Palmkungen tycker jag mig känna igen från tradera. Har aldrig handlat av dem, bara sett namnet. Gå in där och titta på deras omdömessida, det kanske kan ge lite info om dem.

[Sephrenia]
5/27/10, 9:34 AM
#2

Hmm jag har haft detta med omdömmen och källsäkring på nätet genom hela gymnasiet (IT Media) men hur jag än söker på dessa så verkar de som handlat ej vilja kommentera mycket på nätet.

hindul
5/27/10, 10:19 PM
#3

Använde du sökfunktionen på tradera? Den är ganska klumpig och det är svårt att "träffa rätt". Vet föresten inte om man kan söka efter säljare…?

Här är deras omdömessida. Omdömena gäller ju mer dem som säljare än kvaliten på växterna, men det ger ju ett intryck av hur seriösa de är.

[Sephrenia]
6/8/10, 10:56 PM
#4

Hmm, nej sökte på deras egna hemsida och på google.

Upp till toppen
Annons: