Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

(s) Krukväxter, vanliga och ovanliga

2010-05-30 00:25 #0 av: hindul

Skott säljes från en del krukväxter:

Springpojke/Karlbergare - vanlig krukväxt förr, finns inte i handeln längre

Malbuske - stamsuckulent, släkt med springpojke

Novemberljus - släkt med springpojke, blommar med vita blomspiror i november.

Cubansk oregano/Kryddkarlbergare - släkt med springpojke, tjocka saftiga blad med kryddig doft, kan användas som grön krydda i matlagning

Mor & barn - får små babyplantor ute på bladen, dessa kan planteras och drivas upp till nya plantor. Finns inte i handeln längre

Vandrande Jude/zebrablad - ampelväxt, randig i rosalila och grönt

Purpurblad - ampelväxt, variant av Vandrande jude, smala ludna blad, blekgröna med lila baksida

Blomstervagga - släkt med Purpurblad, men växer upprätt. Får små vita inkapslade blommor i bladvecken.

Vaxranka - liknar murgröna men tjockare blad. Snabbväxande slingerväxt.

Stor porslinsblomma/Hoya carnosa - vita starkt doftande blommor.

Mose stentavlor - bladväxt med mörkfläckiga blad, växer som kallor med bladknippen intill varandra.

Alla skott 10 kr/st. Frakt 12 kr om du vill ha dem skickade till dig.

Jag är intresserad av att byta mot fallskärmsranka, annars har jag inte plats för några fler växter.

Skicka mig ett PM om du är intresserad.

Anmäl
2010-06-15 01:18 #1 av: hindul

Novemberljus och vaxranka är slut, annars finns det lite av varje kvar.

Anmäl
2011-01-17 18:09 #2 av: Svartkatt

Hej! Jag är intresserad av vandrande jude, finns det kvar? :)

Anmäl
2011-01-18 22:02 #3 av: hindul

Tyvärr har zebrablad-modellen nästan dött helt i vinter. Har nog fått stå lite för dragigt... Men jag har ett rotat skott av Purpurblad, som ju är släkt med Vandrande Jude.

Om du bor nära Ljungskile (söder om Uddevalla) är du välkommen att hämta, men vill du få skickat till dig, är det fortfarande för kallt.
Vill du vänta tills våren är här på allvar, så att det går att skicka, så har jag kanske fått fart på zebrabladen så att jag vet vad som överlever och ser hur mycket jag kan dela med mig.

Anmäl
2011-01-18 22:19 #4 av: Svartkatt

Jag bor i värmland, så det är en bit att åka. Kan tänka mig att vänta till våren, så att det går att skicka! :)

Anmäl
2011-01-18 22:25 #5 av: hindul

Ok. Då hörs vi!

Anmäl
2012-04-17 12:26 #6 av: GEK5159

Hej!

Jag undrar om du fortfarande har skott av Malbuske och Kryddkarlbergare till salu?

Undrar GEK5159

Anmäl
2012-05-14 14:47 #7 av: hindul

Hej

Tyvärr har jag ingen av dessa växter kvar längre.

Maria/Hindul

Anmäl
2012-05-14 20:40 #8 av: raggorgeous

Har du skott av Porslinblomman kvar?

Anmäl
2012-05-15 16:01 #9 av: Crapsurraren

#8 Hon hade la inga kvar står det ovanför eller fatta jag fel :p

Anmäl
2012-05-19 21:35 #10 av: raggorgeous

#9 trodde hon syftade på #6´s fråga men det kanske är så att hon inte har nåt kvar?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.