Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsarbete i största allmänhet

Sockerärtor

2010-06-06 13:08 #0 av: murkla

Tänkte jag skulle plantera ut mina sockerätor. Men vart ska jag planeta dom vart trivs de bäst i?????

Mycke sol?

Tack för svar:

Anmäl
2010-06-06 15:36 #1 av: Åsa S

Sol till mycket lätt halvskugga, glöm inte avhärda växterna så de klarar solsken, ärtväxter bränns lätt sönder av solen jag brukar direktså mina sockerärtor de gror i ganska kall jord + de blir vana vid klimatet från början. Det är bra att så sockerärt i omgångar så har du frön kvar kan du ju direktså en liten omgång också.

Anmäl
2010-06-06 21:18 #2 av: Maria

Jag brukar också plantera med lite större avstånd så att jag kan pilla ner ärtor några veckor senare för att på så sätt få längre skörd.

Mina sår jag också på plats och de står i ganska mycket sol så jag får vattna rejält.

/Maria

Anmäl
2010-06-18 00:08 #3 av: murkla

Tack. då vet jag mera.

Anmäl
2010-06-18 01:43 #4 av: Yred3

Lyckliga ni som har sådant klimat att ni kan odla sockerärtor! Det är sommar i Skåne hos min moster och morbror, som jag tänker på när jag äter dem. Numera kan man ju köpa dem frysta också.....

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.