Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 5513 ggr
berobe
6/22/10, 10:05 AM

TUSEN TRÄDGÅRDAR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppas att så många som möjligt vill delta i detta arrangemang. Det gäller inte att ha perfekta visningsträdgårdar - utan skall återspegla all vår glädje med våra trädgårdar. Stor eller liten - tycker du själv om din trädgård finns det säkert andra som uppskattar den också! Ut ur buskarna och kom med!

Annons:
Halvdansken
6/22/10, 2:17 PM
#1

Vad vill du att vi ska? Vilket arrangemang?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

berobe
7/2/10, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tusen Trädgårdar är ett arrangemang i  samarbete med Sveriges alla trädgårdsföreningar och Den kända trädgårdsexperten Gunnel Karlsson…Hur har du kunnat missa detta?

Goggla fram tusen trädgårdar får du mer info…

Halvdansken
7/2/10, 12:25 PM
#3

Förmodligen för att jag inte bor i Sverige och inte är med i några svenska trädgårdsföreningar…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

magma
7/4/10, 10:40 PM
#4

Om man vill belysa ett arrangemang och delge information, så är det kanske en god idé att ge en beskrivning av vad det handlar om och inte hänvisa till Google? Flört Jag prenumererar på Allt om Trädgård och köper en del trädgårdstidningar utöver den, men är inte medlem i någon förening och hade inte hört talas om "1000 trädgårdar" förut. Trodde nästan det var något vi här skulle arrangera, typ en tråd där vi lägger in bilder från våra egna trädgårdar.Tungan ute

Halvdansken
7/4/10, 10:47 PM
#5

#4. Trodde jag också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anders 50
7/5/10, 11:25 AM
#6

Lite info om liknande här

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
lwic
7/5/10, 11:55 AM
#7

 Den här adressen kan vara till hjälp…

http://www.tradgard.org/tusen/index.html

berobe
7/5/10, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack Lwic för hjälpen med adressen..visst skulle jag lämnat en sådan tidgare - men jag fann den ej i brådrasket på det svajiga mobila bredbandet från sommarstugan…

"6)Anders - hur lägger man in en sådan grej som du gjorde till "öppna trädgårdar" - med direkt inloggning??

Anders 50
7/5/10, 12:44 PM
#9

#8 Kanske finns enklare..men…

Först  högerklickar jag på adressfältet på den sidan jag vill länka till, och i rutan som kommer upp klickar jag på "kopiera".

Sedan går jag tillbaks hit och dubbelklickar på "här" (som jag skrivit innan eller nåt annat ord.

Därefter klickar jag på "länken" i menyraden längst upp här och då kommer det upp en ruta med "länkadress". Högerklicka i det fältet och klicka på "klistra in", och klicka sedan på "infoga länk"

Hoppas jag fick till det rätt!   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

mariatingsund
7/6/10, 12:45 AM
#10

http://www.tradgardsriket.se/

Där kan ni söka, ort eller person och titta på allas trädgårdar och ni kan också anmäla er. Alla kan vara med, oberoende om man har slottspark, visningsträdgård eller privat okänd o obetydlig trädgård. Det är ett sätt att visa att man tycker om sin trädgård, så jag har anmält mig, fast vi har inget speciellt trädgård, vi tycker att trädgården finns för en och inte tvärtom.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

nallox
7/10/10, 3:26 PM
#11

Vad kul mariatingsur - , även jag har anmält mej med min  anspråklösa trädgård. Som de säjer - glädjer det djt - glädjer det säkert någon annan också! Kramisar från oss i trädgårdsriket.

mariatingsund
7/10/10, 4:18 PM
#12

tingsur? Nog har jag blivit kallad för tingsryd och tingström men aldrig tingsur Flört , heter tingsund.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
7/10/10, 4:32 PM
#13

I min browser heter du mariatingsun. Alla bokstäverna syns inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
mariatingsund
7/10/10, 6:43 PM
#14

Hehe, men nu vet ni det. Lägg namnet i minnet, man vet aldrig när mina tjänster behövs. Jag ser iaf hela namnet när jag har pekaren på namnet under Avatar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
8/8/10, 1:44 PM
#15

Dagen är kommen … få se hur det slutar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

berobe
8/9/10, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här blev det knallsucce´

Inget regn och  massor av trevliga besökare….(se nytt inlägg - Öppet hus 1000 trädgårdar)

Pyttelite
5/4/22, 9:13 PM
#17

Eventet Tusen Trädgårdar går av stapeln den 3:e Juli iår.

https://svensktradgard.se/aktiviteter/tusen-tradgardar/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


En sommardag vartannat år sker det. Då håller trädgårdar över hela Sverige öppet för besök genom vårt evenemang Tusen Trädgårdar. Öppna upp din trädgård eller vik dagen åt att besöka härliga trädgårdsmiljöer!
Pyttelite
7/3/22, 1:14 PM
#18

Dag igen:

Under söndagen öppnar tusentals personer upp sina trädgårdar för allmänheten i det landsomfattande evenemanget Tusen trädgårdar.

Läs mer här:

https://sverigesradio.se/artikel/tradgarden-hjalpte-therese-att-aterhamta-sig-efter-covid-19


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Under söndagen öppnar tusentals personer upp sina trädgårdar för allmänheten i det landsomfattande evenemanget Tusen trädgårdar. Vem som helst får vara ...
Upp till toppen
Annons: