Annons:
Etiketterparkerplantskolorevenemang
Läst 5999 ggr
sorgblot
2010-06-16 00:59

Sofiero Slottspark

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häromdagen var jag och strövade runt i Sofiero Slottspark och förundrades av framförallt Rododendronburkarna som var mer som stora yviga träd. Så fina färger det fanns med!

Jag är egentligen ingen blomfantast, men jag blev helt tagen ändå! Min sambo höll på att förvilla sig i labyrinten hihi

Ja ni kan tänka er vilken blomsterprakt det är nu när så många blommor står i blom, framför allt rododendron.

Den bifogade bilden är dock på rododendron som växer precis till höger om entrén. Men går man till rododendrondalen så finns hur många som helst att njuta av. Man går i gångar under alla härliga buskar/träd och det finns fina vattendrag. Man kunde även sätta sig och picknicka mitt i allt.

Ni som inte varit i denna slottspark rekommenderar jag att åka och uppleva den!

Annons:
AnnicaB
2010-06-16 13:50
#1

Parken är helt ljuvlig på försommaren. Jag var där förra året när rhododendronen hade sin blomsterperiod. Det var helt underbart!

Ett tips - om ni tänker äta lunch där - ring och boka i förväg, då får ni nämligen gå in gratis. Det kostade oss med Sillbuffé ca 40:- var när entrén var avdragen! Helt perfekt! Sillbuffén var supergod :)

*** Qui vivrqa verra ***

OleaViola
2010-06-16 18:53
#2

ja den är underbar !

Upp till toppen
Annons: