Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Orcide' glädje

2010-06-21 10:52 #0 av: Tofu

Har inga gröna fingrar men'  måste visa min Orcide'  som blommade över ett halvår och nu ser ut att åter skjuta en ny stängel som jag hoppas mycket på.

Anmäl
2010-06-21 12:58 #1 av: ikna

Åh, så fin! Glad

Anmäl
2010-06-21 17:54 #2 av: Kickilu

Den var vacker. Älskar orkideer.

Anmäl
2010-06-21 21:59 #3 av: Elshira

Jag köpte en billig orkide på Bauhaus förut, tänkte jag inte ville ha ågon dyr sort efter som jag ändå aldrig fått dem att blomma ordentligt förr.

Men även jag fick tag på en kanoners! Den har blommat nästan konstant med 2 x 1 månads uppehåll (blommade emellan pausmånaderna).

Jag fick mycket för mina 79 kr i.af Skrattande

Kan för övrigt slänga med en bild på den svenska orkidéen Guckusko som jag var och fotade idag! Ett hav som var 70 x 100 meter stort, med bara Guckuskor!!!!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.