Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Växthus, uterum och vinterträdgård

Integrerad sockel

2010-07-04 18:59 #0 av: Solhem

Hej,

jag har fått ett växthus - fantastiskt! Hundrafemtielva delar och en "integrerad sockel". Hur sätter jag fast växthuset i marken, lämpligast? Jag har en fast grund(grus) att ställa det på men ska jag gjuta fast det i hörnen eller lägga stockar och skruva fast det? Räcker det att lägga stockar på marken eller behöver dom sättas fast, på nåt sätt?

Det är väl egentligen inte så svårt men skulle vilja att någon sa något klokt om detta.

Anmäl
2010-07-04 19:59 #1 av: Halvdansken

Lägg in frågan på Hemmet, där finns det byggproffs.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2010-07-04 20:03 #2 av: Solhem

Tack för tipset, det ska jag göra

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.