Annons:
Etikettergräsmattorgrovplaneringgödsling
Läst 4062 ggr
LeWE
7/7/10, 11:57 PM

grönt tak

Vi har en leksruga som har plast tak, tänkte lägga torv på taket och odla gräs eller nåt annat. Nån som vet vad man ska ha för typ av gräs? Det ska väl inte växa så mycket, vet ej hur jag ska få upp gräsklipparenObestämd Har hört om andra växter man kan ha på tak, som taklök t ex??

Annons:
Nooon2
7/8/10, 12:30 AM
#1

Tak vet jag just inte så mycket om - har inget eget… men att taklök passar bra på tak vet jag. De är mycket tåliga växter. Kaukasiskt fetblad och kärleksört har också överlevt hos mig. Hos mig har de här växterna har fått klara sig själva i flera år i en blomlåda.

Ett annat alternativ…
Jag var nyligen till ett naturum. Taket på det var en blomstrande äng - men prästkragar och andra blommor och långt gräs som vajande i vinden. Det var mycket fint. Ängsblommor ska ju ha mager jord… frågan är hur mycket torka de tål… men det fungerade på det där huset och jag tror knappast att de någonsin vattnar.

LeWE
7/8/10, 12:48 AM
#2

Tack jag har faktiskt tänkt "blomsteräng" Men kanske det är svårt om man ska "slå" !!! Vore lite fint ändåFlört

Nooon2
7/9/10, 5:27 PM
#3

Jo, kan det ju bli… det där naturrummet var så stort att man hel klart kan gå med en lie eller nåt på taken… lekstugan… det får bli stege och sax då kanske? Glad

LeWE
7/9/10, 6:31 PM
#4

Glad

dolfen
7/9/10, 7:41 PM
#5

Eller så får man placera en get på taket. Cool

LeWE
7/9/10, 9:45 PM
#6

Har faktiskt tänkt på detFlört

Annons:
Upp till toppen
Annons: