Annons:
Etikettervilda-växterogräs
Läst 3906 ggr
Grace2009
8/2/10, 3:52 PM

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min bror rev mammas gamla växthus (var en ombyggd lekstuga) för kanske en vecka sedan. Den såg så illa ut så det var ingen idé att ha kvar den men vi skulle ta reda på sådana växter vi vill ha kvar.

Utanför stugan växte denna söta lilla växt. Den slingrar sig på marken och vid varje bladpar verkar den kunna få rötter, så en del satt fast i lecablocken som låg där. Jag tycker den är jättesöt! men vad är det för något? Skulle vara kul att ta reda på dem, men vet jag inget om dem kan jag inte plantera dem på ett ställe som dom trivs på. De verkar i alla fall trivas där, och det är inget vi har planterat, så jag antar att det är ogräs av något slag.

Vore kul om någon här vet vad det är för nåt =) Tack på förhand!

Annons:
Isatis
8/2/10, 4:23 PM
#1

Det är penningblad. Hos mig är den odlad.

Grace2009
8/2/10, 4:53 PM
#2

jaha, vad spännande! Kan den ha kommit hit av misstag med nån annan växt då? Eftersom mamma har fått plantor av vänner. Tack för hjälpen! :)

Anders 50
8/2/10, 6:26 PM
#3

En riktig marktäckare om den får bra jord att växa i!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
8/3/10, 1:35 PM
#4

Frön kan ju sprida sig med luften också. Vi har på kanten av infarten och jag har inte planterat dem där.

helisa
8/4/10, 12:11 AM
#5

Mina växer vilt i ett hörn av gräsmatten, därifrån tog jag skott (revor) o satte runt mitt damm projekt (tills jag får råd att göra en riktig damm) dom växker o täcker som galningar

Upp till toppen
Annons: