Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 7524 ggr
Sagoberattaren
9/5/10, 12:54 PM

Köttätande växter

Har så mycket flugor att jag blivit djurplågare (blir glad när jag slår ihjäl en fluga)

satt upp häftremsor i ALLA fönster, på alla lampor, + ett extra tiotal på andra ställen. slagit sönder ett par smällare.

Nu har jag köpt tre köttätande krukväxter. Vad jag har sett har EN fluga fångats.

Är de överreklamerade? här är så mycket flugor (bor jämte hästgård) att sitter jag vid datorn och skriver, får jag välja antingen skriver jag eller tar bort dem från händer etc. Båda går ej. just nu är det några runt mig. Växterna borde vara fullmatade. eller är de små jävlarna så intelligenta?

Läst hur de skall skötas. Inget kranvatten (regnvatten)

andra tips? skall de stå i sol? en bit in i rummet? Vad gäller när det är dags för omplantering?

mm etc osv

+ andra saker som jag ej skrivit som någon kanske tänker på.

Annons:
Halvdansken
9/5/10, 4:09 PM
#1

Köttätande växter är inga effektiva flugfångare, tyvärr. Skaffa en bra sprej istället.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
9/6/10, 9:45 PM
#2

Snarare får du fånga flugorna och mata växtenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anders 50
9/6/10, 10:33 PM
#3

#0 Har du möjlighet att plocka en bukett Skvattram och sätta in, så flyr flugorna…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Nooon2
10/1/10, 7:28 PM
#4

Nä, några effektiva flugfångare är de inte men väldigt intressanta krukväxter. Vad är det för köttätare?

Mina Nepenthes ska alltid ha lite vatten på fatet och de växer i jord/torvblandning. Vad jag vet så ska man inte irritera dem med omplanering särskit ofta. Gödning vet jag inte så mycket om (mina får akvarievatten som det är naturlig näring i) men vet i alla fall att man ska vara väldigt försiktig med gödning. De vill ha ljust men inte någon gassande sol.

Angående flugorna… har du testat en såndär uv-ljus-grej? Den sägs vara bra.

noob-4-life
12/18/10, 10:14 PM
#5

köttätande växter behöver fuktig luft (åtminstånde kannrankor)Glad.

Upp till toppen
Annons: