Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 8298 ggr
berobe
2010-11-17 21:13

Första frökatalogen 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt! Frossar just nu i 2011 års första frökatalog (Thompson&Morgan) Glöm höst och vinter - kom vår - vi får drömma,planera och bida vår tid…Cool

bilden är från min trädgård "Skogsträdgården Värmlandsnäs"  (finns på facebook)

Annons:
busenmenna
2010-11-19 14:18
#1

Unerbart - Väntar på min….Foten i munnen

nallox
2010-11-20 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här ovan polcirkeln ser vi inte ljuset ännu - men hoppas kan man ju….

 

Halvdansken
2010-11-20 14:17
#3

Är det en bild från nu i november, nallox????

Hatar cancer och älskar vårlökar.

noob-4-life
2010-12-19 17:09
#4

gud vad mycke snö!Förvånad

lwic
2010-12-20 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

och mer kommer det….så här ser det ut i Kiruna…

GOD JUL förresten

anki1
2010-12-27 11:55
#6

5, Gud vad vackert, som ett julkort.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
gun92884
2011-01-08 13:38
#7

God morgon alla insnoade :0)

Tittar in for att se om jag kan fa hjalp att planera en tradgard litet framat varkanten. Har i Michigan gar vi mellan  5 - 6 - 7 … det kan variera ordentligt inom staten eftersom det ar langt mellan norr och soder. Oftast jamfors Michigan med en tumvante och jag bor halvvags upp i pekfingret, mot langfingret, sydost om Grand Rapids.

Snoar har det gjort i flera dagar nu och det ar lang vag innan man kan borja prata om att peta i tradgarden. Ibland far vi ordentliga snostormar (som for nagon vecka se'n) men far ocksa vad som kallas lake effect snow eftersom vi ar ungefar 40 mn fran Lake Michigan.

Tradgardsatalogerna dunsar ner nastan varje dag nu + vad som kommer online sa det finns mycket att titta pa. Jag tycker om att vara i tradgarden men lyckas inte alltid med vad jag planterar. Antingen ar det jag som inte tanker igenom ordentligt … eller ocksa for mycket besok fran radjur … ser framemot tips och pekpinnar …

MaMaMade
2011-01-13 09:37
#8

Här håller jag på att läsa sönder Impecta´s katalog o drömmer dagdrömmar varje dag o somnar till trädgårdslandsplaneringsdrömmar. Skrattande

Igårkväll vågade jag mig på blomdelen i katalogen. De sista åren har jag ägnat mig åt grönsaksodling då kroppen inte orkar så mkt. Har dock försökt att träna upp mig lite så i år tar jag krafttag med den biten.

Nästa år hoppas jag att ekonomin återigen är hyfsat stabil så jag får råd med att fixa till lite fägring också. Ska prova att dra upp några perenner till nästa år, så jag har ngt att starta med.

Första beställningen skickas när januarilönen kommer, mestadels tomatfrön + lite annat som ska frösås tidigt. Sedan får det bli en beställning till med det "sena" i mars-april någongång. Nu får jag roa mig med att planera någon slags hylla för frösådderna (katterna tycker att det blir så trångt i fönsterkarmarna), leta fram krukor o planera samodling. Nytt för i år är att jag ska försöka odla ostronskivling…om jag får råd med mycelet…synd att man måste köpa så mkt på en gång!

Upp till toppen
Annons: