Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Annat som lever

Första frökatalogen 2011

2010-11-17 21:13 #0 av: berobe

Härligt! Frossar just nu i 2011 års första frökatalog (Thompson&Morgan) Glöm höst och vinter - kom vår - vi får drömma,planera och bida vår tid...Cool

bilden är från min trädgård "Skogsträdgården Värmlandsnäs"  (finns på facebook)

Anmäl
2010-11-19 14:18 #1 av: busenmenna

Unerbart - Väntar på min....Foten i munnen

Anmäl
2010-11-20 13:47 #2 av: nallox

Här ovan polcirkeln ser vi inte ljuset ännu - men hoppas kan man ju....

Anmäl
2010-11-20 14:17 #3 av: Halvdansken

Är det en bild från nu i november, nallox????

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2010-12-19 17:09 #4 av: noob-4-life

gud vad mycke snö!Förvånad

Anmäl
2010-12-20 13:09 #5 av: lwic

och mer kommer det....så här ser det ut i Kiruna...

GOD JUL förresten

Anmäl
2010-12-27 11:55 #6 av: anki1

5, Gud vad vackert, som ett julkort.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Anmäl
2011-01-08 13:38 #7 av: gun92884

God morgon alla insnoade :0)

Tittar in for att se om jag kan fa hjalp att planera en tradgard litet framat varkanten. Har i Michigan gar vi mellan  5 - 6 - 7 ... det kan variera ordentligt inom staten eftersom det ar langt mellan norr och soder. Oftast jamfors Michigan med en tumvante och jag bor halvvags upp i pekfingret, mot langfingret, sydost om Grand Rapids.

Snoar har det gjort i flera dagar nu och det ar lang vag innan man kan borja prata om att peta i tradgarden. Ibland far vi ordentliga snostormar (som for nagon vecka se'n) men far ocksa vad som kallas lake effect snow eftersom vi ar ungefar 40 mn fran Lake Michigan.

Tradgardsatalogerna dunsar ner nastan varje dag nu + vad som kommer online sa det finns mycket att titta pa. Jag tycker om att vara i tradgarden men lyckas inte alltid med vad jag planterar. Antingen ar det jag som inte tanker igenom ordentligt ... eller ocksa for mycket besok fran radjur ... ser framemot tips och pekpinnar ...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.