Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fröer och frösådder

Krollilja

2011-01-09 19:06 #0 av: maivor05

Har någon sått frö av krollilja? När var å hur ska den sås?

Jättetacksam för alla råd jag kan få.

Anmäl
2011-01-09 19:22 #1 av: Åsa S

Om jag har mycket frö slänger jag bara ut fröerna där jag vill ha dem på hösten. Fröerna ska sås ytligt och behöver ofta kallstratifieras för att gro, det tar ofta 4-7år från frö till blomningsbar lök.

Anmäl
2011-01-09 19:38 #2 av: maivor05

Jag har köpt 5 st, så de får jag vara rädd om. Jag får ställa ut dem,tack för rådet. Den som väntar på något fint (blommor) väntar inte för länge.Skrattande

Anmäl
2011-01-17 20:03 #3 av: SannaHolmgren

När du väl har fått dem på plats så brukar de trivas. Hos mig växer de vilt överallt. En bra ängsväxt. Annars kan du om du hittar ta en färdig lök och dela på så blir det fler.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.